Trelleborgs kapitalmarknadsdag den 5 juni 2018

Trelleborg bjuder in analytiker, investerare och media till sin kapitalmarknadsdag den 5 juni 2018 på Berns i Stockholm.

Program för dagen:

10:00    Registrering

10:30    Presentationer av VD och koncernchef Peter Nilsson, ekonomi- och finansdirektör Ulf Berghult samt av koncernens affärsområdeschefer

16:00    Avslutning

Läs mer och anmäl dig på följande länk http://www.trelleborg.com/en/cmd2018.

Vänligen notera att kapitalmarknadsdagen är ett riktat evenemang till finansmarknaden och media.

Media: Presschef Karin Larsson, 0410 67015, 0733 747015, karin.larsson@trelleborg.com

Trelleborg är en världsledare inom specialutvecklade polymerlösningar som tätar, dämpar och skyddar kritiska applikationer i krävande miljöer. De innovativa lösningarna accelererar kundernas utveckling på ett hållbart sätt. Trelleborgkoncernen omsätter cirka 32 miljarder kronor och har verksamhet i ett 50-tal länder. Koncernen består av fem affärsområden: Trelleborg Coated Systems, Trelleborg Industrial Solutions, Trelleborg Offshore & Construction, Trelleborg Sealing Solutions och Trelleborg Wheel Systems. Trelleborgaktien har sedan 1964 varit noterad på börsen, och listas på Nasdaq Stockholm, Large Cap.