Trention: Dotterbolag tecknar brittisk stororder värd ca 28 mkr

Energi- och miljöteknikkoncernen Trentions dotterbolag Saxlund International Ltd. har tecknat avtal om leverans av ett bränslehanteringssystem till en förgasningsanläggning för hushållsavfall i södra Storbritannien.

Ordervärdet uppgår till 2,4 GBP, ca 28 mkr. Anläggningen skall vara levererad i början av 2017.

-       Det senaste året har vi haft stora framgångar på den brittiska marknaden. Med omfattande verksamhet i Tyskland, Storbritannien och Sverige och runt 60 års erfarenhet kan vi erbjuda innovativa och beprövade lösningar inom de flesta applikationer, säger Stefan Wallerman, Vd för Saxlund International AB.

Saxlund, SRE och HOTAB är ledande varumärken inom bioenergi. Inom bioenergisektorn erbjuder Trention allt från design av hela kraftvärmeanläggningar till hanteringssystem och förbränningsanläggningar under varumärket Saxlund och HOTAB. Under varumärket SRE levereras bl.a. system för rening och energieffektivisering för biobränsleeldade fjärrvärmeverk, sågverk, pelletstillverkare och kommersiella växthus samt rökgasreningsutrustning för industrier.

Trention AB, Box 15085, 104 65 Stockholm
Tel. 08-466 45 00, fax 08-716 76 61, e-post: info@trention.se
www.trention.se

Trention är en energi- och miljöteknikkoncern som utvecklar, producerar och marknadsför system och produkter för miljövänlig, effektiv och resurssnål energianvändning med fokus inom bioenergi. Trention har verksamhet i Sverige, Tyskland och Storbritannien.

Antalet anställda är cirka 120. Aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Trention AB (publ) ska offentliggöra enligt svensk lag om värdepappersmarknaden och/eller svensk lag om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande måndag den 9 maj 2016, kl. 08.50 (CET).