• Trention AB/

Trention offentliggör bolagsbeskrivning med anledning av förändrad verksamhet. Nasdaq Stockholm tar bort observationsnoteringen för bolagets aktier

Den 31 maj 2016 offentliggjorde Trention AB (”Trention” eller ”Bolaget”) ett pressmeddelande med information om att Bolaget ingått avtal om att avyttra samtliga aktier i Bolagets helägda dotterbolag Saxlund International Holding AB till Pilum AB (”Pilum”), listat på Nasdaq First North. Efter transaktionen uppgick Trentions ägande i Pilum till cirka 88,88 procent av aktierna och rösterna. En efterföljande bolagsstämma i Trention beslutade den 27 september 2016 att dela ut samtliga aktier i Pilum till aktieägarna enligt de så kallade Lex ASEA-reglerna.

Enligt gällande regelverk blir ett bolag noterat på Nasdaq Stockholm observationsnoterat om bolaget har varit föremål för ett omvänt förvärv eller på annat sätt planerar eller har genomgått en så genomgripande förändring av verksamheten eller organisationen att bolaget framstår som ett nytt bolag varför Nasdaq Stockholm den 1 juni 2016 beslutade att aktierna i Trention skulle observationsnoteras till dess att styrelsen för Trention återkommit med utförlig information om Bolagets framtida verksamhet.

Extra bolagsstämma den 27 september 2016 beslutade även att ändra Bolagets verksamhetsföremål för att anpassa verksamheten enligt de nya förutsättningarna. Från att tidigare främst investerat i energi- och miljöteknik har Trention numera inget specifikt branschfokus utan investerar brett i noterade och onoterade bolag som befinner sig i expansionsfas och där Trention ser intressanta möjligheter för god värdeutveckling. Vidare har Bolaget en kreditverksamhet som främst består av kortare rörelsekrediter och s.k. bryggfinansie­ringar till företag.

Mot bakgrund av ovan har styrelsen för Trention upprättat en bolagsbeskrivning som närmare redogör för den nya verksamheten. För ytterligare information hänvisas till bolagsbeskrivningen som finns tillgänglig på Bolagets hemsida, www.trention.se/Investerare/Dokument.

Med anledning därav har Nasdaq Stockholm beslutat att observationsnoteringen för Trentions aktier ska tas bort från och med idag den 26 januari 2017.

William Heigard, VD och koncernchef i Trention, Tel +46 8 466 45 00
william.heigard@trention.se

Denna information är sådan information som Trention AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 januari 2017 kl. 08.00 CET.