Söka jobb-bloggen: Hur samtalet och förväntan ledde till ett vakuum

Varför kan inte det som planerats bli som det var/är tänkt? Varför stannar saker och ting upp? Känns inte helt ok. Känns som ett vakuum.

Allt såg bra ut, jag skulle i min hand få en detaljerad lista på de uppgifter företaget ville att jag skulle hjälpa de med för att skriva en offert. Men vad får jag tillbaka? Ett mail där det står svart på vitt att vi måste pausa och invänta ledningens svar gällande hur företaget skall arbeta med sociala medier. Med andra ord hade han som jag haft kontakt med inte förankrat det vi talat med i ledningen och därför stannar allt nu upp och jag har nu ingenting på gång. Det känns ju inget vidare alls. Svaret från ledningen får jag vecka 36 vilket betyder en månads väntan. Men det har jag inte tid att vänta på och ska därför fortsätta leta jobb och nya uppdrag. Jag lovar att hålla er uppdaterade.

Läs mer på Tria.se och Söka jobb-bloggen.

Om oss

Tria är ett fackligt samarbete mellan ST, SKTF och Unionen för studenter. Vi förbereder dig på arbetslivet och ser till att du får en bra start på karriären. Vi ger dig fackligt stöd och rådgivning under hela din studietid. Tria företräder dig om du hamnar snett på sommarjobbet och ger dig bra rabatter, cv-tips och karriärcoachning. Vi arrangerar lokala aktiviteter på över 20 lärosäten runt om i landet.