Netop lanserar första kundtjänstlösningen via företagens egna app.

Danska Netop lanserar LiveGuide Mobile connector, första lösningen för företag att implementera kundtjänst via sin egna app.

Trigono som är distributör för Netop produkter på svenska marknaden är stolt över att kunna erbjuda LiveGuide Mobile connector på den Svenska marknaden. LiveGuide är en chatt/audio/video lösning för kundtjänst. Den har nu uppgraderas för att även innefatta implementation inom företagens egna app.

Mobil apparna har exploderat de sista åren och alltfler företag väljer att göra egen app. Dessa appar är en bra lösning för att erbjuda de diverse tjänster. Vad som dock saknas är möjligheten att integrera live med representanter på kundtjänst via appen. Möjligheterna med Liveguide är att via appen kan kunna välja att chatta med kundtjänst till samma operatörer som hanterar chatten på deras webbsida, Facebook, Twitter osv. Detta blir ett effektivt verktyg och ytterligare ett sätt att vara tillgänglig där kunderna befinner sig.

”Detta är en super cool och kostnadseffektiv lösning att möta kunden där kunden finns. Tiden då man accepterade 3-10 min väntetid att få hjälp är förbi ”säger Ulrick Garde Lolk som är Partner Manager Nordics.

Med LiveGuide kan mobilkunder även välja vilken avdelning att få kontakt med för att tidigare i processen omdirigeras till rätt person eller avdelning och på så vis göra kanalen effektivare.

”Det är fantastik smidigt att med LiveGuides SDK implementera chatt inom 10 minuter och sedan uppdatera sin app med denna funktionalitet” säger Pablo Magana som är försäljningsansvarig för LiveGuide hos Trigono.

Liveguides kundkonsol bygger på HTML5- standarden vilket ger företag eller organisationer ge personlig assistans till besökare till deras webbplats oavsett vilken enhet eller operativsystem de använder. Web klienten kan de implementera enkelt på alla deras webbsidor och sociala medier för att dirigera trafiken till en och samma kundtjänst.

Pablo Magana

Key Account Manager

Telefon 046 - 276 50 00

e-post: pablo.magana@trigono.se

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984. Trigono, som ingår i Bratt International AB, är ett holdingbolag för en grupp av företag med fokus på publicering, utbildning och informationsteknik. www.trigono.se

Om oss

Historia1984 startas en datoravdelning på förlaget Studentlitteratur som får namnet Studentlitteratur Software. 1985 ger sig Studentlitteratur på allvar in på datormarknaden. Då kommer genombrottet för Apple Macintosh, den första datorn som kan användas även av den som saknar kunskaper i programmering. Studentlitteratur Software säljer hårdvaran till skolor och universitet och är dessutom generalagent för mjukvaran i Sverige. Studentlitteratur Software har som mest hela 25 procent av den svenska marknaden för Apples datorer. 2005 tar Studentlitteratur sista steget på vägen mot en renodlad förlagsverksamhet. Studentlitteratur Software byter namn till Trigono AB och avyttras till Studentlitteraturs moderbolag Bratt International. OrganisationTrigono jobbar som ett tight team som ser till att leverera resultat fortast möjligt. Företaget arbetar mångfacetterat med både traditionell distribution, direktförsäljning, och marknadsföring. •Organisationen är optimerad för snabb och enkel modern distribution. Med en dedikerad återförsäljarefokus hjälper Trigono återförsäljare och partners att stänga sina case fortast möjligt. •Trigono är idag en proaktiv och kontaktskapande partner till våra producenter, utvecklare och återförsäljare av mjukvaror. •Trigono förmedlar information och erbjudanden från leverantörerna, samt koordinerar arrangemang och ser till att leverantören får fokus på marknaden. Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi. Senaste nyttTrigono har nu haft tre bra år i rad och detta, det fjärde, ser ut att bli ett bra år det också. Vi har jobbat väldigt hårt under åren med att bli en mycket mer proaktiv distributör. Det har gett fina resultat och det visar sig i ekonomiska nyckeltal och så vidare. En sak som dock inte syns i dessa tal är de mjuka värdena så som nya leverantörer och förfrågningar från leverantörer som vill att vi ska representera dem. Det sista året slår alla tiders rekord i just det avseendet och det känns otroligt inspirerande för oss att så många leverantörer känner att Trigono skulle vara en bra partner för dem när det gäller en framgångsrik lansering eller försäljning på marknaden. Vår målsättning med nylansering av katalogen har varit att komma er närmre. Med er menar jag främst återförsäljare men även slutkunder. Trigono vill att ni på marknaden kan känna att vi finns där för er och underlättar för er att sälja produkterna som vi distribuerar. Hör gärna av er till oss med synpunkter på vad vi kan göra bättre i katalogen och självklart även annars. Hör också gärna av er om ni vill prata med oss om att inleda ett mer nära och strategiskt samarbete med oss. Väl möttPatric Jönsson Beställ Trigonos produktkatalog:http://www.trigono.se/aktuellt/trigonos-vinterkatalog-2013-ar-har/

Snabbfakta

Netop utvecklar programvarulösningar som möjliggör snabb, säker och effektiv överföring av video, skärmbilder, ljud och data. Via Netop Live Guide kan besökarna och kunderna på din webbplats kommunicera direkt med din sälj- och supportpersonal. Kommunikationen sker enkelt via Internet med webbchatt, video och ljud, och administreras via företagets befintliga webbplats och övriga kanaler.

Citat

Detta är en super cool och kostnadseffektiv lösning att möta kunden där kunden finns. Tiden då man accepterade 3-10 min väntetid att få hjälp är förbi.
Ulrick Garde