Samma serie fast med ett helt nytt utseende, välkommen CorelDRAW Graphics Suite X7

Kanadensiska företaget Corel Corporation släpper den senaste utgåvan av dess paradserie CorelDRAW Graphics Suite X7, Trigono AB är en av de första i norden med att distribuera programvaran

”Under skapandeprocessen av CorelDRAW Suite X7 tog vi vara på våra kunders önskningar mer än någonsin tidigare” säger Gérard Métrailler, Senior Director, Product Management – Graphics, Corel. ”Varje ny funktion är ett resultat av feedback vi har fått av våra kunder. Vårt mål är att fastslå att CorelDRAW-användare kan få arbetet gjort så snabbt som möjligt. Så, vi låter dem bestämma helt hur de ska arbeta med CorelDRAW Graphics Suite X7”.

Denna version har hög DPI, multi-monitor och pekskärmkompatibilitet, och fler sätt att dela innehåll med Coreldraw’s ”community”. Dessutom har programmet multi-core och native 64-bitarsstöd för användare som vill använda flera program samtidigt och bearbeta stora filer utan problem. Programmet kommer att hjälpa användarna att komma igång snabbt, slutföra projekt effektivt och göra designprocessen till sin egen.

Njut av en komplett och professionell grafisk designserie

Denna kompletta serie är fullt integrerad med applikationer och kompletterande insticksmoduler som täcker allt från vektorillustration och layout till fotoredigering, ”bitmap to vector”-kalkering och webbdesign. Hitta snabbt innehåll med Corel CONNECT ™, vårt inbyggda sökverktyg som hjälper dig att hitta, bläddra och välja dina tillgångar, därefter ordna och grupperna innehållet efter typ eller projekt.

Designa med kreativitet och självsäkerhet

Oavsett om du skapar loggor, nyhetstidningar, webbgrafik, skyltar, bilomslag eller något helt nytt har vi dig täckt med en komplett uppsättning av mångsidig grafisk design och fotoredigeringsverktyg. Nya avancerade fyll -och genomskinlighetsalternativ ger dig total kontroll över utseendet på dina projekt, det finns inga gränser för vad du kan göra med mönster!

Arbeta snabbare och mer effektivt

Med den nyligen omgjorda, helt anpassningsbara gränssnittet, väljer du din arbetsyta baserat på din nivå, allt är skräddarsytt exakt efter dina behov. Du kan även ställa in din arbetsyta för att se ut som Adobe Photoshop eller Illustrator, vilket gör det lätt för en tidigare Creative Suite-användare att arbeta.

Dela och utöka din upplevelse

Vi har inkluderat massor av läromedel som hjälper dig att bekanta dig med CorelDRAW och alla dess spännande nya funktioner. Håll din design fräsch med ny community-genererat innehåll som är tillgängligt via den integrerade funktionen ”Content Exchange”, där du kan dela vektor, bitmap och fontänfyllningar. Låt dig inspireras, visa upp ditt konstverk eller rösta på dina favoritkonstverk.

CorelDRAW Graphics Suite X7 kommer att finnas tillgänglig den 7 april 2014. Rekommenderat slutkundspris kommer att vara ca 4.500kr exkl moms

Patric Jönsson

e-post patric.jonsson@trigono.se

Trigono har varit en distributör i Norden sedan 1984.
Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi.

Om oss

Historia1984 startas en datoravdelning på förlaget Studentlitteratur som får namnet Studentlitteratur Software. 1985 ger sig Studentlitteratur på allvar in på datormarknaden. Då kommer genombrottet för Apple Macintosh, den första datorn som kan användas även av den som saknar kunskaper i programmering. Studentlitteratur Software säljer hårdvaran till skolor och universitet och är dessutom generalagent för mjukvaran i Sverige. Studentlitteratur Software har som mest hela 25 procent av den svenska marknaden för Apples datorer. 2005 tar Studentlitteratur sista steget på vägen mot en renodlad förlagsverksamhet. Studentlitteratur Software byter namn till Trigono AB och avyttras till Studentlitteraturs moderbolag Bratt International. OrganisationTrigono jobbar som ett tight team som ser till att leverera resultat fortast möjligt. Företaget arbetar mångfacetterat med både traditionell distribution, direktförsäljning, och marknadsföring. •Organisationen är optimerad för snabb och enkel modern distribution. Med en dedikerad återförsäljarefokus hjälper Trigono återförsäljare och partners att stänga sina case fortast möjligt. •Trigono är idag en proaktiv och kontaktskapande partner till våra producenter, utvecklare och återförsäljare av mjukvaror. •Trigono förmedlar information och erbjudanden från leverantörerna, samt koordinerar arrangemang och ser till att leverantören får fokus på marknaden. Trigono ingår i Bratt International AB som är ett holdingbolag för en företagsgrupp med inriktning mot förlagsverksamhet, utbildning och ny informationsteknologi. Senaste nyttTrigono har nu haft tre bra år i rad och detta, det fjärde, ser ut att bli ett bra år det också. Vi har jobbat väldigt hårt under åren med att bli en mycket mer proaktiv distributör. Det har gett fina resultat och det visar sig i ekonomiska nyckeltal och så vidare. En sak som dock inte syns i dessa tal är de mjuka värdena så som nya leverantörer och förfrågningar från leverantörer som vill att vi ska representera dem. Det sista året slår alla tiders rekord i just det avseendet och det känns otroligt inspirerande för oss att så många leverantörer känner att Trigono skulle vara en bra partner för dem när det gäller en framgångsrik lansering eller försäljning på marknaden. Vår målsättning med nylansering av katalogen har varit att komma er närmre. Med er menar jag främst återförsäljare men även slutkunder. Trigono vill att ni på marknaden kan känna att vi finns där för er och underlättar för er att sälja produkterna som vi distribuerar. Hör gärna av er till oss med synpunkter på vad vi kan göra bättre i katalogen och självklart även annars. Hör också gärna av er om ni vill prata med oss om att inleda ett mer nära och strategiskt samarbete med oss. Väl möttPatric Jönsson Beställ Trigonos produktkatalog:http://www.trigono.se/aktuellt/trigonos-vinterkatalog-2013-ar-har/

Citat

Gérard Métrailler, Senior Director, Product Management