Genombrott för Present Office på Irland

Genombrott för Present Office på Irland Trio Information Systems AB partner på Irland, Softech Telecom International Ltd, har tagit en första order på Trios telefonikoncept Present Office. Ordern är ett genombrott för Trio utanför Norden. Trios Present Office är marknadens bredaste hänvisnings- och meddelandesystem. Hemmamarknaden är Norden och bolaget har 1.500 system i drift i främst Sverige och Norge, men också Danmark och Finland. Installationen sker vid Irlands ledande universitet, University College Dublin, och kommer fullt utbyggt att omfatta minst 5.000 användare. "Detta är en första order på vårt koncept Present Office utanför Norden och en betydande referensinstallation", säger Jan Gottlander, VD för Trio AB. Softech Telecom International är likt Trio en utvecklare av CTI - system (CTI, Computer Telephony Integration) mot de största växelfabrikaten på marknaden. De bägge bolagens produktportföljer kompletterar varandra och Present Office stärker alltså Softechs utbud. I ett första skede riktar sig Softech mot den Irländska marknaden. Softech Telecom International är ett globalt verksamt Irländskt företag baserat i Dublin med dotterbolag i UK, USA, Frankrike, Tyskland, Norge, Nederländerna, Sydamerika och Malaysia. Softech är sedan 1981 verksamt inom integration av olika CTI-applikationer mot de största växelfabrikaten på marknaden. Bolaget har idag 100 anställda och omsätter mer än 90 MSEK (8.000.000 IRP). Trios CTI-koncept, Present Office är ett heltäckande system för meddelande- och samtalshantering med lösningar för hänvisning, telefoni, talsvar, fax och teleadministration. För mer information: Adrian Walsh, Försäljnings- och marknadschef, Softech Telecom tel. +353 1 295 3416 Jan Gottlander, VD Trio AB tel. +46 8 457 30 09 Conny Johansson, projektansvarig Irland, tel.+46 8 457 30 36 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/15/19991115BIT00440/bit0002.pdf