Genombrott för Trio i Danmark

Trio tecknar avtal med Bonnierförlagen i Danmark gällande Trios Call & Contact-center lösning Televoice Agent.

Trio tar hem sin första danska Televoice Agent order när Bonnierförlagen i Danmark väljer Trios lösning för Call & Contact-center. Bonnier har efter noggrann utvärdering av tillgängliga alternativ valt Trio och TeleVoice Agent som Contact Center-plattform för sin kundtjänst. Effektiviteten och servicegraden till kunderna väntas därmed höjas ytterligare. ”Det är extra glädjande att Bonnier i Danmark beslutat sig för att implementera vår Televoice Agent lösning redan innan vi aktivt börjat marknadsföra vår produkt utanför Sverige. Ordern stärker oss i vår uppfattning om att vi kan ta del av den växande efterfrågan inom detta område över hela Skandinavien” säger Michael Stubbing, divisionschef på Trio. TeleVoice Agent utvecklas inom Trios produktområde Objecta TeleVoice. Över 600 installationer har tidigare gjorts av system baserade på plattformen TeleVoice och kunderna utgörs främst av stora svenska företag och organisationer. Trios Call & Contact-center lösning har länge varit en av de erkänt ledande produkterna inom sitt område i Sverige. Inför 2005 har Trio beslutat att expandera detta produktområde internationellt och till att börja med etablera sig på den Skandinaviska marknaden.