Nytt samarbete inom IP-telefoni

Nytt samarbete inom IP-telefoni Trio och Dimension Data tecknar avtal Trio har tecknat samarbetsavtal med Dimension Data, en av världens största integratörer av IT-infrastruktur främst inom IP-telefoni. Avtalet gör det möjligt för Trio och Dimension Data att gemensamt erbjuda marknaden ledande integrerade telefonitjänster. I början av 2004 presenterade Trio sin nya PresentOffice för Cisco Call Manager 4.0. Programvaran ger användare av Ciscos IP-telefonilösning möjlighet till nya unika funktioner bland annat genom integration av mobiltelefoni. "Partners inom infrastrukturområdet blir ett viktigt komplement till våra traditionella kanaler i och med IP-telefonins expansion", säger Michael Stubbing, t.f. VD i Trio AB. "Därför är samarbetet mycket viktigt och våra förhoppningar är att partnerskapet mellan Trio och Dimension Data kommer att generera nya affärsmöjligheter." Allt fler företag väljer att kombinera tal, video och datatrafik i ett och samma IP-nätverk. Detta har inneburit en kraftig tillväxt i antalet användare av IP-telefoni. IP-telefoni erbjuder nya möjligheter både vad det gäller antalet användare och speciella tjänster. IP-telefoni är också omvittnat kostnadseffektivt. Trio PresentOffice integrerar fast telefoni med mobiltelefoni, IP-telefoni, talsvar och e-post. Det är marknadens mest kompletta system för samtals- och meddelande- hantering. Trio PresentOffice erbjuder global nåbarhet och ökar därför både servicegraden utåt mot kunderna och den interna effektiviteten i företag. "IP-telefoni är ett hett område som växer snabbt för oss. Därför är det en stor fördel att ha Trios produkter som en del av vår portfölj inom IP-telefoni", säger Mats Germundsson, Sverigechef, Didata Dimension Data. "Särskilt intressant är Trios integration med mobila lösningar". För ytterligare information kontakta: Michael Stubbing, t.f. VD, Trio AB, mobil +46 730 66 88 35 Mats Germundsson, Sverigechef Didata Dimension Data Sverige Tfn: +46 8 5874 5011, mobil: +46 70 844 5011, mats.germundsson@eu.didata.com Om Trio Trio utvecklar system för företagstelefoni som ökar den interna effektiviteten, förbättrar kundservicen och ökar kontrollen över telefonikostnaderna. Ca. 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks flera ledande mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com Om Didata Dimension Data Dimension Data är en ledande global aktör inom nätverksintegration och tillhörande tjänster. Våra främsta affärsområden är IP-telefoni, säkerhet, bredband samt drift och övervakning. Företaget har egna kontor i mer än 30 länder och cirka 8000 anställda. Didata Dimension Datas unika kunskap inom integration av applikationer i nätverk skapar förutsättningar att leverera optimala nätverkslösningar. Dimension Data är noterat vid Londonbörsen. Företaget är så kallad Gold Partner till Cisco i Sverige, vilket ger förmånliga villkor för både Didata Dimension Data och i förlängningen dess kunder. Mer information finns på: www.didata.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/02/20040702BIT20910/wkr0010.pdf