Trio får licensorder för mobilitet i befintlig telefonilösning – värde närmare 1 MSEK

Trio har fått en order från en ledande nordisk teleoperatör för att komplettera en befintlig PBX-installation med avancerad och kostnadseffektiv integration av mobiltelefoni. Ordervärdet är närmare 1 MSEK.

”Alltfler större kunder känner behov av att komplettera sina traditionella telefonilösningar med avancerat stöd för mobila telefoner”, säger Michael Stubbing, divisionschef på Trio Enterprise. ”Samtidigt vill man dra nytta av befintliga investeringar i telefoni och infrastruktur.” Lösningen baseras på Trio Present ASG Connection, som integrerar mobila anknytningar i en IP- eller fast telefonilösning och möjliggör för telefonisterna att hålla samma höga servicenivå oavsett om medarbetaren nås på sin mobil eller sin fasta anknytning. Inom detta område erbjuder Trio en av marknadens mest avancerade och kostnadseffektiva lösningar för fullt integrerade system.