Trio och Alcatel tecknar partneravtal

Trio och Alcatel tecknar partneravtal Trio AB har tecknat partneravtal med Alcatel Business Systems i Frankrike . Det innebär att Trio anpassar sitt koncept Present Office för Alcatel´s abonnentväxel 4200. Avtalet innebär ett genombrott för Trio i ett nytt segment, små och medelstora företag. Trios koncept, Present Office är ett komplett system för meddelande och samtalshantering. I ett och samma system finns samlat en effektiv meddelande- och samtalshantering, med lösningar för bl.a. information om alla anställda, hänvisning och talsvarsfunktioner. Alcatels 4200 är en av en av Europas ledande abonnentväxlar för små och medelstora företag och kunderna finns företrädesvis i organisationer med 20 - 150 anknytningar. Partneravtalet med Alcatel Business Systems omfattar Alcatels samtliga marknader. I ett första steg anpassas och paketeras Present Office för i första hand den svenska marknaden. Present Office kommer att säljas genom Alcatel Telecom AB och dess partners. Sedan tidigare har Trio ett motsvarande avtal kring Alcatel 4400, en abonnentväxel för större företag. "Avtalet innebär ett definitivt genombrott för oss bland små och medelstora företag", säger Jan Gottlander, VD i Trio AB. För mer information Urban Engman, Business Development Manager, Trio. Tel 08-457 30 00, 0705-644 482. Roland Franzén, Product Manager, Alcatel. Tel 08-59 849 839. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/19/19991119BIT00350/bit0002.pdf