Trio och Bravida tecknar avtal

Trio och Bravida tecknar avtal Trio Norge har tecknat partneravtal med den nordiska installation- och servicekoncernen Bravida. Avtalet innebär att Bravida i Norge blir certifierad partner med ett totalansvar för Trio PresentOffice mot slutkund med försäljning, installation, utbildning och support. "Vi förväntar oss att avtalet med Bravida genererar order till Trio redan i år. Med Bravida som partner har Trio möjlighet att nå ett stort antal kunder med behov av att effektivisera sin kundservice." säger Sverker Hannervall, VD för Trio AB. "Det är en fördel för oss att ha Trios produkter som en del av vår totala portfölj inom informations- och kommunikationsteknologiska lösningar. Vi är glada för avtalet och ser fram emot ett samarbete med Trio", säger Arne Henrik Pettersen, direktör för Bravida ASA Trio PresentOffice är marknadens mest kompletta system för samtals- och meddelandehantering. Det integrerar fast telefoni, med mobiltelefoni, IP- telefoni, talsvar och e-post. PresentOffice erbjuder en global nåbarhet och ökar därför både servicegraden utåt mot kunderna och den interna effektiviteten i ett företag. Avtalet gäller för Bravida i Norge, men kommer på sikt även att gälla Bravida i Sverige och Danmark. För mer information: Sverker Hannervall, VD Trio AB tel. + 46 8 457 3005 Bård Gundersen, Country Mgr, Trio Norge A/S tel. +47 67 83 00 82 Arne Henrik Pettersen, direktør, fagansvarlig IKT og nett +47 905 20 970. Om Bravida: Bravida ASA är Nordens främsta tekniska totalleverantör av service- och installationstjänster inom områdena informations- och kommunikationsteknologi, tele- och datanät, elektro, ventilation, rör, säkerhet och intelligenta lösningar. Bravida ASA har ca. 13 200 anställda, varav 7 100 i Norge, 5 800 i Sverige och 300 i Danmark fördelat på 400 lokala distriktskontor. Om Trio Trio är en företagsgrupp med 120 medarbetare i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar och marknadsför system för fast-, mobil- och IP-telefoni som förbättrar informationsflödet i företag, ökar medarbetarnas tillgänglighet och ökar servicegraden. Systemen innefattar samtals- och meddelandehantering, mobila centrexlösningar, talsvarslösningar, samt contact- och call center system. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Läs mer på www.trio.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00870/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/01/20011001BIT00870/bit0002.pdf