Trio tecknar avtal med Vodafone om trådlöst kontor

Trio tecknar avtal med Vodafone om trådlöst kontor Trio stärker ytterligare sin ställning bland nordiska mobiloperatörer genom att teckna avtal med Vodafone i Sverige. Ordern innebär att Vodafones tjänst "Det Trådlösa Kontoret" kompletteras med Trio Network Attendant. Därmed kan små och medelstora företag helt ersätta den fasta telefonin med mobil telefoni. Det initiala ordervärdet uppgår till ca 5 Mkr. Trio Network Attendant ger Vodafones kunder en kvalificerad telefonistarbetsplats, hänvisningsfunktioner och meddelandehantering. Det innebär att Vodafone kan erbjuda den fasta telefonins viktigaste fördelar i renodlade mobila miljöer. Alla användare kan därmed röra sig fritt och ändå vara nåbara som om de satt vid en fast växeltelefon på kontoret, även om de arbetar hemma eller är på resa. Det ökar både kundservicen och den interna effektiviteten i företag. "Vår tjänst Det Trådlösa Kontoret ger distansarbete och mobilitet en ny innebörd. Varje användare har bara en telefon - mobiltelefonen. Alla samtal kopplas till den, interna såväl som mobila men även samtal via det fasta telefonnätet. Med hjälp av Trios kvalificerade telefonisttjänst kan våra företagskunder ytterligare förbättra sin kundservice", säger Jon Risfelt, VD för Vodafone i Sverige. Vodafones Det Trådlösa Kontoret erbjuds sedan tidigare även till företag med upp till 50 anställda. Då kompletteras tjänsten med Trios mobila telefonistarbetsplats Wireless Attendant Terminal. Den baseras på en PC och ger tillgång till en rad grundläggande växelfunktioner. Trio Network Attendant är en avancerad lösning för mobiloperatörer som bygger på Trios beprövade system för integrerad telefoni, samtals- och meddelandehantering, Trio PresentOffice. Systemet installeras i mobiloperatörers nät och erbjuds företagskunder som en tjänst. Trio Network Attendant är den mest avancerade lösningen i konceptet Trio Mobile Office. "Mobilanvändningen i företag bromsas av bristande funktionalitet jämfört med fast telefoni. Trio Mobile Office hanterar dessa problem. Det innebär att mobiloperatörerna kan stärka relationen till sina företagskunder och öka intäkterna, samtidigt som företagskunderna erbjuds effektiva mobila telefonilösningar", säger Sverker Hannervall, VD, Trio. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD och koncernchef Trio, tel 08-457 30 05 Johan Svensson, Product Manager Vodafone, tel 0455-331000 Om Trio. Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Närmare 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Trio utvecklar tre produktfamiljer. Trio PresentOffice erbjuder integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering. Trio Mobile Office erbjuder en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer. Objecta TeleVoice möjliggör kundtjänstsystem, främst call- och contact center, samt automatiska tjänster som röststyrning och interaktiva talsvar. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information: www.trio.se Om Vodafone. Europolitan Holdings AB är noterat på Stockholmsbörsens O- lista, Attract 40. I Sverige representeras Vodafone Group av Europolitan Holdings AB och dess dotterbolag Vodafone Sverige AB och Vodafone Stores AB. Majoritetsägare är Vodafone Group Plc som äger 71 procent av aktierna och resterande 29 procent innehas av privata aktieägare, investmentbolag och pensionsfonder. Vodafone Group är världens största mobila nätverk och finns i 28 länder på fem kontinenter med över 229 miljoner mobilteleanvändare. Våra tjänster effektiviserar företagens verksamheter och gör det enklare och roligare för människor att kommunicera. Läs mer på www.vodafone.se och www.vodafone.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/25/20020725BIT00330/wkr0002.pdf