Trio tecknar miljonorder med Telenor Mobil

Trio tecknar miljonorder med Telenor Mobil Trio har tecknat en order värd flera miljoner kronor om utökat användande av ProffNett, Telenor Mobils lösning för mobila kontor på den norska företagsmarknaden. Ordern baseras på Trio Mobile Office, ett koncept för mobiloperatörer som gör det möjligt för kunderna helt eller delvis gå från fast till mobil telefoni. ProffNett är en del i Telenor Mobils portfölj av mervärdestjänster till sina företagskunder. Ordern innebär att Telenor Mobil bygger ut kapaciteten ytterligare för att hantera det ökande antalet kunder. "Vi på Trio gläds med Telenor åt de framgångar de har haft med mobila kontorslösningar. Trios order är ett direkt resultat av dessa framgångar", säger Sverker Hannervall, VD för Trio. Trio Mobile Office erbjuder en övergång från fast till mobil telefoni, antingen direkt eller successivt. Trio Mobile Office abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och installeras av Trio som nyckelfärdiga lösningar i operatörernas nät. För ytterligare information kontakta: Sverker Hannervall, VD, telefon 0730-66 88 23 [REMOVED GRAPHICS] Om Trio Trio är ett telekommunikationsföretag som utvecklar system för samtalshantering i företag. Med dessa ökar den interna effektiviteten och förbättras kundservicen. Ca 2 000 system har levererats i Norden till främst stora och medelstora företag. Bland kunderna märks fem ledande nordiska mobiloperatörer. Trio har verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark inom två divisioner. Trio Mobile Office Division erbjuder produkter inom Trio Mobile Office som innefattar en fullständig övergång från fast till mobil telefoni. Abonneras som en tjänst från mobiloperatörer och kan även ingå som en del i Trios integrerade telefoni. Trio Enterprise Division erbjuder Trio PresentOffice som innefattar integrerad telefoni och avancerad samtals- och meddelandehantering samt Objecta TeleVoice som innefattar lösningar för kundtjänstsystem, interaktiva talsvarssystem och taligenkänning. Trioaktien är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Mer information finns på: www.trio.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00420/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/25/20031125BIT00420/wkr0002.pdf