Nytt nummer av Sveriges mest fullspäckade husmagasin

Nu kommer tredje numret av Trivselhus magasin Houses. Med inspiration, husmodeller och hemma hos-reportage hos både kändisar och andra familjer.
– Den ultimata guiden till att bygga nytt hus, säger Trivselhus designchef Jessica Nilsson.

Houses är Sveriges mest fullspäckade husmagasin, med bland annat flera reportage om människor som valt att bygga Trivselhus och vad de tänkt, känt och drömt om. Läsaren välkomnas till exempel hem till Laila Bagge Wahlgrens och Niclas Wahlgrens villa på Lidingö.

– Naturligtvis visar vi massor av inspirerande och trendiga hus i magasinet och berättar om hur våra husdesigners kan skräddarsy dem, så att de blir unika och anpassade för varje specifik kund. Allt är möjligt när man väljer Trivselhus, säger Jessica Nilsson.

Som designchef vill hon gärna lyfta fram Trivselhus husdesigners:

– Hus är så mycket känsla och känslan skapas av våra husdesigners. Jag vill därför uppmana alla att dra nytta av deras kunskap och erfarenhet.

Men att bygga hus ska inte bara vara roligt och kreativt, utan också enkelt och tryggt. Därför innehåller Houses även intressanta artiklar om Trivselhus unika helhetsansvar, ansvarstagande, byggkvalitet och varför företaget gärna bygger i trä för både kundens och miljöns skull. Kort sagt, en guide till vad det innebär att bygga ett nytt Trivselhus.

– Vårt mål är att alltid erbjuda högsta kvalitet. Samtidigt vet vi att kvalitet kan vara olika saker för olika människor. Därför brukar vi säga att vår kvalitet är något som måste upplevas. Ett första steg är att läsa Houses!

essica Nilsson, designchef Trivselhus, tel 070-666 17 15
E-post jessica.nilsson@trivselhus.se

Om oss

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och hör hemma i Korsberga på det småländska höglandet. Runtomkring oss har vi höglänta och kuperade skogstrakter med småsjöar och mossar. Det är ifrån det här vackra, men ibland karga landskapet vi hämtar vår syn på vad som är äkta, hållbar och gedigen kvalitet. När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt från bankkontakter och bygglov till husdesign och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands för att lyssna på er, lära känna er, visa sådant ni inte visste om och föreslå skräddarsydda lösningar. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk. Fakta• Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. • Export sker via olika samarbetspartners till Åland, England, Tyskland och Schweiz.• Under 2014 levererade Trivselhus runt 300 hus. Företaget har cirka 210 anställda. • Trivselhus säljer och tillverkar också hus under systervarumärket Movehome. • Trivselhus är en del i skogskoncernen Södra.• Trivselhus levererar närmare 400 bostäder under 2015.