Trivselhus kunder är rekordnöjda

Enligt en ny undersökning har Trivselhus en kundnöjdhet på hela 94 procent. Det är en rekordhög siffra som kan jämföras med branschsnittet på 77 procent.

Siffrorna är ett resultat av vårt målmedvetna arbete med att våra kunder ska uppleva kvalitet genom hela processen, säger Trivselhus vd Erik T Larsson.

Det är det oberoende undersökningsinstitutet IMA AB som har undersökt hur nöjda svenska huskunder är efter inflyttning. Snittet för branschen är enligt undersökningen 77 procent, medan Trivselhus ökar från 92 procent till 94 procent. Dessutom skulle nästan alla av Trivselhus kunder rekommendera en vän att göra samma val av husleverantör.

Stor valfrihet och flexibilitet är viktiga orsaker till att människor väljer Trivselhus, tätt följt av design, kvalitet och ett gott bemötande.

– Vår analys är att det är helheten som gör våra kunder så nöjda, säger Erik T Larsson. När de väljer Trivselhus får de expertstöd och bred service från start till mål. Vi tar ansvar hela vägen hem på trygg totalentreprenad.

Det visar sig också i undersökningen där Trivselhus får mycket höga betyg för slutfinish och upplevd byggkvalitet och hamnar betydligt över branschsnittet. Även antalet reklamationer minskar och ligger under branschen totalt.

– Vi vet att våra kunder ställer höga krav på oss och har stora förväntningar på våra hus. Att vi lever upp till det och får så höga siffror i undersökningen är ett kvitto på att människor verkligen märker skillnaden när de upplever vår kvalitet, avslutar Erik T Larsson.

Erik T Larsson, tfn 0702-35 11 02, erik.t.larsson@trivselhus.se

Trivselhus är en ledande husleverantör i Sverige och levererar villor av hög kvalitet, med stilsäker design och låg energiförbrukning. Ett unikt byggsystem möjliggör att huvuddelen av de hus som produceras är helt anpassade efter önskemål, förverkligade genom egna husdesigner i direkt kontakt med kund. Husföretaget Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor spridda över hela Sverige. Export sker till Norge, via egna dotterbolaget Trivselhus Norge AS, samt via olika samarbetspartners till Åland och England. Under 2012 levererade Trivselhus runt 220 hus. Trivselhus har cirka 180 anställda och är en del i skogskoncernen Södra.

Om oss

Trivselhus är en av de största hustillverkarna i Sverige och hör hemma i Korsberga på det småländska höglandet. Runtomkring oss har vi höglänta och kuperade skogstrakter med småsjöar och mossar. Det är ifrån det här vackra, men ibland karga landskapet vi hämtar vår syn på vad som är äkta, hållbar och gedigen kvalitet. När ni bygger ett Trivselhus får ni stöd och guidning från de första mötena till att ni flyttat in och börjat leva i ert nya hem. Det kan vara allt från bankkontakter och bygglov till husdesign och byggnation. Under hela färden finns våra experter till hands för att lyssna på er, lära känna er, visa sådant ni inte visste om och föreslå skräddarsydda lösningar. Det småländska hantverket som vi är uppvuxna med innebär bland annat millimeterprecision i alla byggdelar. Inget lämnas åt slumpen. Allt andas naturlig kvalitet, precis som Småland. Slutmålet för vår gemensamma resa är ert nya hus. Ert livsverk. Fakta• Trivselhus har cirka 25 försäljningskontor från Malmö i söder till Luleå i norr. • Export sker via olika samarbetspartners till Åland, England, Tyskland och Schweiz.• Under 2014 levererade Trivselhus runt 300 hus. Företaget har cirka 210 anställda. • Trivselhus säljer och tillverkar också hus under systervarumärket Movehome. • Trivselhus är en del i skogskoncernen Södra.• Trivselhus levererar närmare 400 bostäder under 2015.

Citat

Vi vet att våra kunder ställer höga krav på oss och har stora förväntningar på våra hus. Att vi lever upp till det och får så höga siffror i undersökningen är ett kvitto på att människor verkligen märker skillnaden när de upplever vår kvalitet.
Erik T Larsson, vd Trivselhus