Fusionen mellan Troax Group och Troax Corp med Troax Group som övertagande bolag har slutförts

Hillerstorp 16 September 2015, 13:00 CET

Fusionen mellan Troax Group AB (publ) (”Troax Group”) och Troax Corp AB (publ) (”Troax Corp”) med Troax Group som övertagande bolag har slutförts. Genom fusionen har Troax Corp uppgått i Troax Group.

Fusionen

Bolagsverket har den 14 september 2015 beslutat att registrera fusionen mellan Troax Group och Troax Corp och fusionen har således verkställts den 14 september 2015.

Genom registreringen av fusionen hos Bolagsverket har Troax Corp upplösts och dess tillgångar och skulder, inklusive Troax Corps utestående obligationslån om maximalt 100 000 000 Euro, har övergått till Troax Group.

För ytterligare information, besök www.troax.com eller kontakta:

President and CEO
Troax Group AB (publ)

Informationen är sådan som Troax Group AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 16 september 2015.

President and CEO

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, materialhantering och logistik samt egendomsskydd.

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 31 länder. Under 2014 uppgick Troax nettoomsättning till ca 90 EURM och antalet anställda till cirka 400 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.