Troax utser ny CFO/Ekonomidirektör

Pressmeddelande Hillerstorp den 11 april 2017, kl. 10.55 CET

Anders Eklöf 47 år, har ifrån 26 juni utsetts till ny CFO/ekonomidirektör för Troax Group AB. Han efterträder Ola Österberg, som vill fokusera på andra saker i framtiden.

Anders är gift och har två barn, bor utanför Jönköping och har en lång erfarenhet inom ekonomi/finans.
Han har tidigare arbetat som revisor hos PWC samt har via sin nuvarande arbetsgivare Strömsholmen AB, en gedigen erfarenhet ifrån intern och extern kontroll.

Anders kommer att vara en del av ledningsgruppen för Troax Group AB.

Vi hälsar Anders mycket välkommen till Troax.

Thomas Widstrand CEO

President and CEO

Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 36 länder. Under 2016 uppgick Troax nettoomsättning till 116 MEUR och antalet anställda till 600 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.

Troax är den ledande globala leverantören av områdesskydd för inomhusanvändning (”metallbaserade nätpanelslösningar”) inom marknadsområdena; maskinskydd, lager- och industriväggar samt förrådslösningar. Troax utvecklar högkvalitativa och innovativa säkerhetslösningar för att skydda människor, egendom och processer. Troax Group AB (publ), organisationsnummer 556916-4030, har en global organisation med en stark säljstyrka samt effektiv logistikfunktion, vilket möjliggör lokal närvaro och korta leveranstider i 36 länder. Under 2016 uppgick Troax nettoomsättning till ca 116 MEUR och antalet anställda till 485 personer. Bolagets huvudkontor är beläget i Hillerstorp, Sverige.