Magdalena Kock ny Regionchef i Göteborg

TRR Trygghetsrådet har utsett ny Regionchef för stor Göteborg och Halland. Det är Magdalena Kock med en bred erfarenhet från personalledande befattningar.  Magdalena kommer närmast från tjänsten som Personaldirektör inom mediekoncernen Stampen Media Group.

Magdalena har under en lång tid arbetat med personalfrågor. Hon har bland annat varit Personalchef på ESAB, Personaldirektör och Vice VD på Nobel Biocare samt HR-konsult i sitt egna bolag.

Magdalena blir Regionchef för Trygghetsrådets kontor i Göteborg och Halmstad med cirka 30 medarbetare. Hon efterträder Claes-Göran Ivarsson som går i pension. Magdalena tillträder sin nya tjänst i början av januari 2015.

- Jag är mycket nöjd och stolt över att vi lyckats knyta Magdalena till Trygghetsrådet som chef för en av våra större regioner, Göteborg. Hon har en passande bakgrund med lång och bred erfarenhet av svensk arbetsmarknad i många ledande befattningar, säger Calle Leinar, VD TRR Trygghetsrådet.

- Jag har arbetat mycket med TRR och har en väldigt bra erfarenhet av det stöd jag har fått. Ser fram emot att få använda min långa erfarenhet av omställningsarbete och kunna fortsätta med att stödja såväl näringslivet som enskilda medarbetare i mitt kommande uppdrag för TRR, som är en garant för att få människor i arbete oavsett kön, ålder och erfarenhet, säger, Magdalena Kock, tillträdande Regionchef Göteborg, TRR Trygghetsrådet.

För ytterligare information kontakta;

Magdalena Kock, 0709-918318

Stefan Eklund, marknadschef TRR, 0708- 67 60 60, stefan.eklund@trr.se

TRR Trygghetsrådet arbetar med omställning och har 40 års erfarenhet av övertalighet. Vi arbetar som en långsiktig partner. TRR ger råd och stöd till medarbetare, ledning och fackliga företrädare i företag. Vi är den enda oberoende aktören på den svenska marknaden och har utvecklat en komplett metodik för att stötta tjänstemän. Genom att skapa förändringskraft hos individen, har vi de senaste tio åren hjälpt mer än 20 000 företag att vända en svår situation.