TRR i Almedalen – Amelia Adamo om åldersnojan

I Almedalen diskuterar TRR Trygghetsrådet åldersnojan i samhället med bland andra Amelia Adamo. TRR presenterar för tredje året i rad undersökningen om hur många miljoner svenskar som vill byta jobb men av olika anledningar inte vågar.  Och det blir ett seminarium med unik statistik som visar hur tjänstemän byter karriär.

TRR Trygghetsrådet bjuder i år in till tre seminarier under Almedalsveckan. Samtliga seminarier livesänds på www.trr.se/almedalenlive

På måndag den 2 juli presenteras färsk halvårsstatistik över hur arbetsmarknaden sett ut det första halvåret i år. Hur många över 50 har fått nytt jobb och finns skillnader mellan män och kvinnor? Samtidigt släpps för tredje året en undersökning gjord av Norstat om hur många svenskar som vill byta jobb och varför?

I panelen Karin Johansson, vd Svensk Handel, Camilla Frankelius, förhandlingschef Sveriges Ingenjörer, Lisen Agnevik, vd Wise Consulting och Lennart Hedström, vd TRR Trygghetsrådet.

Måndag 2 juli 10.30-11.30, Hamngatan 3, 2tr, Visby.

På tisdag 3 juli visar TRR hur flödena går mellan yrken och branscher för svenska tjänstemän  som växlar karriärer. Ett unikt material presenteras och diskuteras.

I panelen Per Lagerström, kommunikationsansvarig Futurion, Roger Klinth, prorektor Linköpings universitet, Kerstin Lindbäck, rådgivare TRR Trygghetsrådet, Christer Rosén, arbetsmarknadsanalytiker TRR Trygghetsrådet och Eva Celion, undersköterska som bytt karriär.

Tisdag 3 juli, 10.30-11.30, Hamngatan 3, 2 tr, Visby.

Onsdag den 4 juli deltar Amelia Adamo, grundare av M Magasin, i seminariet ”Ålder är bara en siffra”. Vi visar statistik för hur bra det går för 50-plussare att få nytt jobb. Och vilken resurs de över 50 är i samhället.

Övriga i panelen är John Mellkvist, Head of Future & Strategy, Mindmakers, Lennart Hedström, vd, TRR Trygghetsrådet samt Margaretha Holmqvist Ericsson, journalist och karriärbytare, Margaretha Holmqvist Media.

Onsdag 4 juli, 10.30-11.30, Hamngatan 3, 2 tr, Visby.

Claes Åberg, kommunikationschef TRR Trygghetsrådet, presenterar undersökningarna och modererar samtliga tre seminarier. Dryck och smörgås serveras vid samtliga seminarier.

Välkomna!

Claes Åberg, Marknadschef på TRR, Tel 0708-67 60 57

Om oss

TRR arbetar med omställning och har drygt 40 års erfarenhet av övertalighet. Vi arbetar som en långsiktig partner. TRR ger råd och stöd till medarbetare, ledning och fackliga företrädare i företag. Vi är den enda oberoende aktören på den svenska marknaden och har utvecklat en komplett metodik för att stötta tjänstemän. Genom att skapa förändringskraft hos individen, har vi sedan starten 1974 stöttat över 500 000 tjänstemän till nytt jobb. TRR ägs av Svenskt Näringsliv och PTK. Över 35 000 företag med sammanlagt 950 000 medarbetare, huvudsakligen tjänstemän i det privata näringslivet, är anslutna till TRR. Organisationen har cirka 250 medarbetare på drygt 40 platser i landet. Huvudkontoret finns i Stockholm. Läs mer på www.trr.se.

Twittra med oss under #ålderärbaraensiffra eller #trrdebatt