Pernilla Wiberg seglar Seapilot2star

Skidåkaren Pernilla Wiberg kommer att deltaga i Seapilot’s egen segeltävling Seapilot2star 2017 som startar i Oxelösund den 29 maj med etappmål i Visby och Oskarshamn för slutlig målgång igen i Oxelösund.

Sveriges största doublehandedkappsegling, Seapilot2star, får förstärkning av skidåkaren Pernilla Wiberg som kommer att segla ihop med Volvo oceanrace seglaren Anders Lewander. Pernilla är uppvuxen med segling och har ofta seglat i området från Oxelösund ner mot Oskarshamn.

- Det är oerhört glädjande att få med Pernilla i seglingen utifrån vår målsättning att locka fler kvinnliga och unga seglare till Seapilot2star, säger Anders Bergström på True Heading AB som är huvudsponsor av tävlingen.

Seapilot2star är en av sveriges populäraste segeltävlingar med kring 100 deltagande båtar de senaste åren. Ombord är man bara två personer vilket gör tävlingen på ca 300 sjömil också till en av de mest utmanande under säsongen. Redan nu 2 månader innan tävlingen är redan 103 båtar anmälda för start och vi tror på rekord deltagande i år utifrån att max antalet är 125 båtar som kan starta. Tävlingen startar måndagen den 29 maj kl 8:00 från Oxelösund med etapp mål i Visby och Oskarshamn för slutlig målgång i Oxelösund igen mellan onsdagen och torsdag samma vecka.

Denna information är icke sådan information som True Heading AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 mars 2017.

True Heading och Seapilot är idag världsledande inom navigationsappar och AIS (Automatic Identification System). Seapilot är baserad på funktionalitet och design från yrkessjöfartens standarder för elektronisk navigering och har även en stark social touch genom sina Social Boating funktioner. True Heading tillverkar och säljer AIS transpondrar, GPS-kompasser, sjösäkerhetsprodukter och navigationssystem m.m. AIS är en naturlig del av säkerhetssystemet både ombord och iland för navigering, upptäckt av andra fartyg eller om olyckan är framme och självklart en viktig del även i Seapilot. Seapilot är idag en internationellt uppskattad navigationsapp främst för fritidsbåtssektorn.

Taggar:

Citat

- Det är oerhört glädjande att få med Pernilla i seglingen utifrån vår målsättning att locka fler kvinnliga och unga seglare till Seapilot2star, säger Anders Bergström på True Heading AB som är huvudsponsor av Seapiot2star.
Anders Bergström på True Heading AB som är huvudsponsor av Seapilot2star.