Seapilot2star, True Heading AB (publ) och Seapilot’s egen segeltävling, startar på måndag.

Seapilot2star startar från Oxelösund på måndag den 29/5 kl 8:00 och de tävlande beräknas vara i mål kring den 1:a juni.

Seapilots egen segeltävling Seapilot2star startar från Oxelösund nu på måndag den 29 maj. Tävlingen är Sveriges största doublehanded tävling där endast två personer seglar båten de ca 300 sjömilen från Oxelösund via Visby, Oskarshamn och tillbaka till Oxelösund. De första båtarna väntas vara i mål kring den första juni.

I år startar ca 100 båtar och bland besättningarna finns två världsmästare. Alpina skidåkarlegenden Pernilla Wiberg ombord på en FarEast 28 tillsammans med Volvooceanraceveteranen Anders Lewander och bandyspelaren Jonas Claesson på en Grand Soleil 42.

Det går bra att följa tävlingen live och även direktrapportering från bla båten med Pernilla Wiberg ombord på www.seapilot2star.se

Ulf Ringberger, OXSS, E-mail: ulf.ringberger@telia.com
Tel. +46 70 5349830

True Heading och Seapilot är idag världsledande inom navigationsappar och AIS (Automatic Identification System). Seapilot är baserad på funktionalitet och design från yrkessjöfartens standarder för elektronisk navigering och har även en stark social touch genom sina Social Boating funktioner. True Heading tillverkar och säljer AIS transpondrar, GPS-kompasser, sjösäkerhetsprodukter och navigationssystem m.m. AIS är en naturlig del av säkerhetssystemet både ombord och iland för navigering, upptäckt av andra fartyg eller om olyckan är framme och självklart en viktig del även i Seapilot. Seapilot är idag en internationellt uppskattad navigationsapp främst för fritidsbåtssektorn.