True Heading AB (publ) får två större beställningar

True Heading har fått två större nya beställningar värda totalt 50 800 USD.

True Heading har fått två nya beställningar av AIS från Lockheed Martin och PT FUGRO Indonesia. Beställningarnas värde är på  totalt 50 800 USD (med dagens kurs 459 000 kr). Leverans ska ske innan årsskiftet. Lockheed Martin leveransen är fortsatt leverans mot BLQ-10 programmet för USNA medans beställningen till FUGRO är ett helt nytt projekt riktat och anpassat mot offshore sektorn och där bolaget ser möjligheter till ytterligare affärer genom denna beställning.

Denna information är sådan information som True Heading AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 14 december 2018.

True Heading AB (publ), listat på Spotlight är idag världsledande inom navigationsappar och AIS (Automatic Identification System). True Heading tillverkar och säljer AIS transpondrar, GPS-kompasser, sjösäkerhetsprodukter och navigationssystem m.m. AIS är en naturlig del av säkerhetssystemet både ombord och iland för navigering, upptäckt av andra fartyg eller om olyckan är framme och självklart en viktig del i navigering.