True Heading föreslår Hanne Melin Olbe till nyval i styrelsen

True Heading AB (publ), noterat på Aktietorget, föreslår Hanne Melin Olbe till nyval i styrelsen vid årsstämman i maj 2015.

True Heading tar in ny kompetens i sin styrelse genom att föreslå Hanne Melin Olbe till nyval.  Hanne Melin Olbe, 37 år, har juristexamen från Lunds Universitet samt en Masters in International Business Law från King's College London. Hon är Director Public Policy på eBay där hon arbetar med strategi och vision i gränssnittet teknik och lagstiftning. Innan eBay var Hanne biträdande jurist på den amerikanska advokatbyrån Sidley Austin i Bryssel, där hon i fem år bistod internationella företag inom områdena konkurrensrätt och immaterialrätt. Hanne  är sedan ett år tillbaka medlem av Europa Kommissionens expert grupp Strategic Policy Forum on Digital Entrepreneurship som syftar till att ta fram förslag på hur digitaliseringen av Europeiska företag kan underlättas och stimuleras. Hanne har ett brinnande intresse för digital innovation och framför allt för hur den kan underlätta och förbättra kommunikation, möten, handel och företagande.

True Heading är idag världsledande inom AIS (Automatic Identification System) och navigation. AIS är en naturlig del av säkerhetssystemet både ombord och iland för navigering, upptäckt av andra fartyg eller om olyckan är framme. AIS har fortsatt stark tillväxt potential som en viktig del i framtidens e-navigering. Seapilot har på kort tid tagit en framträdande position bland navigationsappar. Seapilot är baserad på funktionalitet och design från yrkessjöfartens standarder för elektronisk navigering. Med uppskattade funktioner som AIS-data och AIS-väder i realtid var Seapilot först ut i världen i en navigationsapp, vilket gjort Seapilot till en av Sveriges mest uppskattade navigationsappar.

True Heading och Seapilot tillverkar och säljer AIS transpondrar, GPS-kompasser, sjösäkerhetsprodukter och navigationssystem m.m. TrueHeading AB är också distributör för, HEMISPHERE, OCEAN SIGNAL och SHIP MODULE’s produkter i Sverige.