DN går med i TU igen

Vid årsskiftet 2012/2013 lämnade DN TU. Nu är det klart att DN åter går med i organisationen.

– Journalistiken i Sverige är satt under press från flera håll. I denna tid känns det särskilt angeläget för oss att visa att det är mer som förenar tidningsföretagen än som splittrar. ​Vi vill bidra till att stärka pressetiken och förutsättningarna för den professionella journalistiken i Sverige, säger DN:s chefredaktör Peter Wolodarski.​

– Detta betyder mycket för TU och för branschen. Jag är oerhört glad över att DN återigen går med i TU. Vi ser fram emot ett bra samarbete, säger TU:s vd Jeanette Gustafsdotter.

Genom att bli medlem i TU är DN också med och finansierar det pressetiska systemet.

Vid frågor kontakta

Jeanette Gustafsdotter

VD TU

jeanette.gustafsdotter@tu.se