22 clownjobb hos Fritidsresor i sommar

Sveriges största researrangör är i sommar även Sveriges största arbetsgivare för clowner.

Det är ett samarbete mellan Fritidsresor och bolaget 2Entertain som innebär att researrangörens alla Blue Villageanläggningar i sommar har variteartister och clowneri som daglig underhållning.

- Clownerna rör sig runt på hotellen för att ställa till bus och locka till skratt bland små och stora resenärer, säger Rita Jacobsen som är ansvarig för underhållningen hos Fritidsresor.

Efter sommaren ska underhållningsformen utvärderas för att se om den ska bli permanent.

Fritidsresors 22 heltidsanställda sommarclowner har alla utbildats av 2Entertain i bland annat klassisk clowneri, slapsticks och komik.