Charter lockar trots rekordvärme

Charterbokningarna ökar trots sommarens rekordvärme. Den senaste veckan har Fritidsresor sålt 31 procent fler juliresor jämfört med förra året. Detta trots fjolårets regn och ostadiga väder.

Hittills i sommar har Fritidsresor sålt totalt 20 procent fler resor än vid samma tidpunkt förra året. Just nu bokas framför allt resor under skollovet.

90 procent av sommarens resor är bokade.

Tunisien , Rhodos och Turkiet är de resmål som ökar mest i sommar. Turkiet ökar antalet resenärer med 40 procent och är numera det största sommarresmålet.

Nu sätter Fritidsresor in ytterligare 1400 platser till Turkiet från Stockholm, Göteborg, Umeå och Luleå för att möta uppgången.

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.