Fritidsresegruppen fortsätter sin digitala satsning: Morten Flamand till Fritidsresor från Google

Sveriges största researrangör satsar vidare på den digitala utvecklingen. Morten Flamand tar helhetsansvar för Fritidsresegruppens nordiska försäljning och digitala kanaler som Head of Online Sales.

Fritidsresegruppen har under de senaste åren satsat stort på utvecklingen av vår digitala affär och användarupplevelse. En satsning som nu kommer att öka ytterligare för att vi ska fortsätta ligga i framkant som ledande semesterarrangör i digitala kanaler.

– Det är oerhört roligt att Morten med sin erfarenhet nu senast från Google, en av världens mest attraktiva arbetsgivare, kommer till Fritidsresegruppen, en av nordens mest populära arbetsgivare. Jag ser fram emot att Morten kommer in med sin digitala erfarenhet inom onlineförsäljning, säger Bassam el Mattar, Nordic Online & Distribution Director.

Morten kommer närmast från Google Sverige där han var Affärsområdesansvarig inom Retail. Han var tidigare chef för iProspect i Norden (med bl.a H&M, SAS, Apollo som kunder) samt Online Marketing Manager på SAS Globala försäljning.

– Vi är övertygade att Morten kommer att tillföra mycket som ledare av vår digitala affär och utveckling och jag ser fram emot att jobba tillsammans, säger Bassam el Mattar.

Morten börjar sin tjänst i december i år.

Mathias Bergendahl, Fritidsresors informationsavdelning: 08-720 74 96

Fritidsresegruppen, med varumärkena Fritidsresor, TEMA, Nazar och WonderCruises, är med en marknadsandel på 35 procent den största aktören på den svenska resemarknaden. Fritidsresor etablerades 1962 och erbjuder charterresor, flyg och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, drygt 50 000 anställda och resor från 31 länder.