Fritidsresor först ut med ny utbildning mot barnsexturism

Fritidsresor har redan börjat rulla ut den nya, webbaserade utbildning som ECPAT precis lanserat. Arrangören blir därmed först i Norden att erbjuda utbildningen till samtliga anställda.

– Vi har väntat på denna utbildning ett par år så vi är oerhört glada att vi nu så snabbt har börjat rulla ut den till våra anställda, säger Jim Hofverberg interninformationschef hos Fritidsresor.

– Eftersom deras nya utbildning är webbaserad når vi ut med den till alla anställda via vårt intranät, var än i världen våra anställda befinner sig.

Fritidsresor har utbildat sina anställda kring ECPATs uppförandekod och har väl etablerade rutiner på alla sina resmål sedan många år tillbaka.

– Nu får alla researrangörer som skrivit under uppförandekoden en gemensam grund för sin utbildning som dessutom är helt säkerställd av ECPAT och The Code, säger Jim Hofverberg.

Fritidsresor tog 1997 tillsammans med ECPAT fram och var det första företaget i världen att underteckna den uppförandekod mot barnsexturism som idag blivit en global standard; The Code. Läs mer på www.fritidsresor.se/ansvar.

Nu fortsätter arrangören att ta täten i frågan med att vara först att lansera ECPATs nya utbildning för alla anställda.

Jim Hofverberg, Fritidsresors informationsavdelning