Fritidsresor.se: Webbrekord med över 3,3 miljoner besök i januari

Pressinformation: 2013-02-07

Antalet besök på Fritidsresor.se rekordhögt. Årets 3,3 miljoner besök är en ökning med över 15 procent jämfört med samma period förra året. Hos Fritidsresor bokas drygt två av tre resor online.

Just nu råder högtryck i försäljningen av sommarresor: en av tre sommarresor är redan sålda.

– Webben är den viktigaste försäljningskanalen. Där är utbudet alltid aktuellt: priser, avresetider ochtillgång, säger Fritidsresors Sverigechef Bassam el Mattar.

Antalet besök via smarta telefoner, läsplattor osv ökar stadigt och uppgår till närmare 25 procent av den totala webbtrafiken. I snitt stannar besökaren drygt åtta minuter. För den besökare som tittar på film eller bildspel är snittet dubbelt så långt.

Det är framför allt barnfamiljer och större sällskap som passar på att solsäkra sommaren med boka-tidigt-erbjudanden. Många bokar redan nu jul- och nyårsresor för att dra nytta av många röda dagar under helgerna.

Parallellt ökar sajten som inspirationskälla med rekordmånga filmer och webb-TV-program, topplistor och kändisberättelser.

Populärast onlinedestinationer – sommaren 2013
1. Turkiet
2. Cypern
3. Mallorca
4. Kreta
5. Rhodos

Therese Wahlund, informatör på Fritidsresor: 08-720 7432, 0709-588 288.
Fritidsresors pressjour: 08-599 950 50.