• TUI/

Fritidsresor utökar Mauritiusprogrammet vintern 14/15: Mauritius från Köpenhamn

Pressinformation 2014-02-03

På fyra veckor är hälften av Mauritiusresorna redan sålda. Det rekordstora intresset gör att Fritidsresor nu utökar programmet med resor från Köpenhamn. Det blir reguljärflyg med Emirates via Dubai och pris från 9 798:- för två veckor.

I början av mars presenterade Fritidsresor som enda arrangör direktflyg till Mauritius från Stockholm. Intresset för Mauritius har varit rekordstort sedan lanseringen. På tre dagar bokades mer än var tredje resa och efter fyra veckor är hälften av resorna sålda.

Det stora intresset gör att Sveriges största charterarrangör nu sätter in ytterligare platser, denna gången från Köpenhamn. Det blir tvåveckorsresor med pris från 9 798 kronor[1]

– Jag har inte sett ett så stort intresse för en nyhet på många år. Mauritius är ett drömresmål och med våra priser och programmet med både lägenheter, familje- och vuxenhotell blir det svårslaget, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Fakta Köpenhamn
·  Avresa varannan fredag från Köpenhamn under perioden 19/12 2014 – 6/3 2015 = tvåveckorresor
·  Flygresan genomförs med Emirates via Dubai
·  Avresa fredag eftermiddag 14.00
   Effektiv flygtid cirka 13 timmar, därtill kommer väntetid i Dubai
·  Fritidsresor erbjuder 19 hotell i/nära Grand Baie på nordsidan (15 hotell) samt Belle Mare på östkusten (fyra hotell). Bland hotellen finns Blue Couples för vuxna, Blue Star med familjeaktiviteter samt hotell i kategorierna ”Nära till allt”, ”Familjefynd”, ”Litet & familjärt”, ”Lugn & Ro” samt ”De Luxe”
·  Fritidsresors resenärer kan dessutom kombinera en solvecka med systerbolaget Temaresors nya rundresa till Mauritius.

Från Stockholm
·  Egen direkttcharter med Boeing 787 Dreamliner från Stockholm.
   Flyget går varannan vecka under perioden 19/12-13/3 = tvåveckorsresor.
   Avresa fredag eftermiddag 16.55
   Flygtid utresa cirka 11,5 timmar, hemresan ca 11.50
·  Pris från 10.998:- OBS! två veckor! I priset ingår del i dubbelrum, flyg i Dreamliner Class med bra benutrymme och egen TV-skärm.

kontakta Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning, 070-746 71 96.

[1] Be Cosy FFF+, två veckor 6/3 från Köpenhamn