Kundundersökning vintern 2013/14: Thailands bästa hotell

JW Marriott i Khao Lak hade nöjdast kunder bland samtliga hotell i den gångna vinterns charterprogram i Thailand. Hotellet med bästa strandläget och Sydostasiens längsta pool rankades högst när 15 000 av Fritidsresors resenärer betygsatte hotellupplevelsen.

– En fantastisk sandstrand, en 3.5 kilometer lång pool, restauranger i världsklass och ett förstklassigt spa bidrar till att JW Marriott har de nöjdaste resenärerna, säger Mathias Bergendahl, Fritidsresors informatör som nyligen besökte hotellet.

Av vinterns fem hotell med högst kundnöjdhet ligger tre i Khao Lak. JW Marriot är ett de luxe-hotell medan tre av de fem högst rankade, Bayfront, Mandarava Resort & Spa och Bangsak Village, ingår i Fritidsresors lugn & ro-program.

Totalt reste 65 000 svenskar på chartersemester till Thailand i vintras, varav sju av tio åkte med Fritidsresor, Sveriges största researrangör.

Fem-i-topp, Thailands bästa hotell

1.   JW Marriott, Khao Lak