Mer resor för otåliga: Weekendcharter till Gran Canaria

Pressinformation 2013-04-10

Fritidsresor introducerar weekendcharter och 11-dagarscharter till Gran Canaria vintern 2013/14, från 3 498:- med flyg och hotell.

– Det är spännande att vara först med weekendcharter till Gran Canaria. Vädret är stabilt, där finns massor av god mat, shopping och vandring samtidigt som flygresan inte är alltför lång, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Till sommaren lanserar Fritidsresor weekendcharter till Kreta och gensvaret har var över förväntan. Därför fortsätter satsningen och konceptet introduceras på Gran Canaria.

Gran Canaria har moderniserats och utvecklats med allt från förstklassiga spa- och boutiquehotell till unika boenden i bergen, förstklassig shopping i Las Palmas, vandringar i bergen och coola restauranger.

Den nya weekendchartern är ett komplement till det traditionella charterprogrammet med hela veckor.

Fakta om weekendcharter och minivecka:
–  Under hela vintersäsongen, oktober-april, erbjuds weekend (onsdag–söndag)och elva dagar (söndag–nästkommande onsdag)
–  Resorna går från Göteborg och Stockholm
–  Fritidsresor erbjuder hotell i Las Palmas, Playa del Ingles och Puerto Rico
–  Pris från 3 498:- (weekend onsd-sönd), 3 798:- (elva dagar)

Resorna finns till försäljning från 11 april.

Pressbilder:

Pressinformation:

Marie Malmros, Fritidsresors informationsavdelning: 08-720 74 79.