Nya Club La Santa inte bara för guldmedaljörer

Pressinformation: 2013-04-08

Fritidsresor introducerar Club La Santa, en av världens bästa sportanläggningar. Lanzarote-hotellet inkluderar mer än 30 aktiviteter; simning, cykling, strandvolley, qigong, mountainbiking m.m.

Allt ingår i priset.

– Att tolv olympier tränade på Club La Santa inför OS i London förra året säger en del om standarden. De flesta gästerna är dock vuxna och familjer som fokuserar på träning under semestern, säger Fritidsresors Sverigechef Bassam el Mattar.

Club La Santa är inte bara för de OS- och VM-medaljörer som regelbundet besöker anläggningen. Här tränar målmedvetna elitmotionärer som vill ha ett sportcenter i absolut toppklass.

– Club La Santa är speciellt populärt bland triatleter som ofta tränar på anläggningen inför vårens Iron Man-deltävling på Lanzarote, säger Bassam el Mattar.

Ett team med över 40 instruktörer håller i träning och kurser. Gästerna kan träna på egen hand eller i grupp, gå på föreläsningar och delta i utbildningsprogram.
Club La Santa arrangerar även fotbollsskola och andra aktiviteter för barn och ungdomar.

På Club La Santa erbjuds boende i olika standard och prisnivåer, och till nästa vinter tillkommer en helt ny hotelldel med mycket hög boende- och designstandard.

Fakta

Sporter och aktiviteter: Aerobics, badminton, basket, bordtennis, boxning, cykling, dykning, fotboll, friidrott, funktionell träning, handboll, löpning, martial arts, minigolf, motionsträning, mountainbiking, paddeltennis, paddling, pilates, Qigong & Taichi Chuan, simning och avancerad simträning, squash, strandvolley, styrketräning, tennis, triathlon, träningscykel, windsurfing, volleyboll och yoga. Allt ingår. All instruktion ges på engelska.
Pris en vecka från 6 898:-, del i tvårumslägenhet.

Pressfoto

Mathias Bergendahl, Fritidsresors informationsavdelning: tel. 08-720 74 96.