Rea på sista-minuten-resor i helgen

Soligt väder i kombination med fotbolls-VM ger fyndläge på sista-minuten-resor . I helgen finns resor till Medelhavet från 498 kronor.

- Helgens sista-minuten-resor kan mycket väl vara sommarens billigaste. När vädret slår om höjs priserna direkt, säger Peter Hellström på Fritidsresor, landets största charterarrangör .

Närmare 90 procent av resorna under skollovet är bokade hos Fritidsresor . Signaler om förbättrad konjunktur, starkare krona och en kall vinter har drivit på bokningstakten.

Försäljningen av sista-minuten-resor styrs till stor del av vädret. Priserna växlar därför från timme till timme. Den rådande värmen i kombination med fotbolls-VM gör nu att de platser som finns kvar i helgens säljs till fyndpriser.

Flest sista-minuten-resor finns kvar till Bulgarien , Kreta och Mallorca .

Aktuella prisexempel:
1/7: Malmö-Kreta, 1298 kr (flyg + hotell)
1/7: Malmö- Turkiet , 798 kr (flyg)
1/7: Göteborg-Bulgarien, 698 kr (flyg)
2/7: Malmö- Mallorca, 498 kr (flyg)
2/7: Stockholm- Cypern : 1498 kr (flyg)
2/7: Köpenhamn-Turkiet: 1498 kr (flyg)
3/7: Köpenhamn-Bulgarien: 1998 kr (flyg + hotell)

Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 0761-049971.