Stila i poolen: Crawlkurs för vuxna på solsemestern

I vinter startar Fritidsresor crawlskola för vuxna som vill lära sig simma med stil. Blue Village Bahia Feliz på Gran Canaria blir först ut med de nya kurserna. Nästa sommar anordnas crawlkurser på alla Blue Village runt Medelhavet och på Kanarieöarna.

3 800 barn lärde sig simma på Fritidsresors simskolor under sommaren 2013. Flera vuxna uttryckte i samband med detta önskemål om att utveckla sin egen simteknik. Därför börjar Fritidsresor nu med crawlkurser för vuxna.

I vinter hålls kurser två dagar i veckan mellan den 21 december och den tredje mars. Instruktörerna är certifierade och kommer från svenska företaget Aquaworks.

Till sommaren hålls crawlkurser med samma upplägg mellan den 15 juni och den 15 augusti på alla Blue Village runt Medelhavet och kanarieöarna.

Fakta Fritidsresors crawlkurs för vuxna:
· Två gånger per vecka.
· På Fritidsresor Blue Village-anläggning Bahia Feliz på Kanarieöarna i vinter (21/12-3/3).
· På alla Blue Village-hotell runt Medelhavet och Kanarieöarna nästa sommar (15/6-15/8).
· Leds av certifierade siminstruktörer från svenska Aquaworks.
· Pris: 5 euro per tillfälle.
· Bokas på plats.

Fakta Fritidsresors simskola för barn:
· Simskolan för barn har ”Lär-Dig-Simma-Garanti" (ingen har hittills använt sig av garantin eftersom alla barn från fem år som deltagit två veckor har lärt sig simma). ”Lär-Dig-Simma-Garanti” (att kunna simma minst 10 meter) avser barn från fem år med Plask & Lek-vana som deltar två veckor i simskolan.
· Simskolor finns samma perioder, på samma Blue Village som crawlkurserna för vuxna.
· Simskola finns för barn från fem år. Plask & Lek med vattenövningar för barn från fyra år.
· Pris 495 SEK per barn/vecka (begränsat antal platser).
· Simskolan omfattar fem lektioner à 45 minuter, fem dagar i veckan.
· Simskolan bokas på plats.

För mer pressinformation
Jim Hofverberg, Fritidsresors informationsavdelning +46 739 88 84 79