Temaresor-nyhet: Weekendresa till Beijing

Temaresor lanserar weekendresa till Beijing med personlig guidning till kinesiska muren, Den förbjudna staden, billigaste shoppingen och de godaste dumplingknytena.
Pris från 7 998:- inklusive flyg, hotell, måltider, utflykter och Temaguide.

– Alltfler efterfrågar kortare resor med en kombination av utflykter och lite fritid för shopping och egna upptäckter, säger Lin Wessblad, ansvarig på Temaresor.

Programmet är gjort av Temaresors egen guide, bosatt i Beijing sedan 10 år tillbaka.
– Det gör att resenären får se så mycket mer än enbart de stora sevärdheterna och kan få ut maximalt av sin weekendresa, säger Lin Wessblad.

Under resan besöks Kinesiska muren och Den förbjudna staden. Resenären har möjlighet att shoppa och hinner uppleva atmosfären i gränder och parker. Dessutom ingår middagar med både dim sum och pekinganka.

Avresor 2011: 15/7, 19/8, 4/11.
Utresa fredag, hemkomst tisdag = tre nätter och fyra dagar på plats
Pris från 7 998:- per person. I priset ingår flygresa, hotell (tio minuters promenad från Himmelska fridens torg och granne med Henderson Shopping Centre), Temaresors guide, transporter, måltider och utflykter enligt program.

Resan:

Pressbilder:

Pressinformation:
Marie Malmros, Temaresors informationsavdelning, tel. 076-746 71 96.