Turkietsuccé utökas med Bodrum

Direktcharter till Bodrum blir nästa sommars turkiska nyhet hos Fritidsresor. Därmed befäster Fritidsresor positionen som landets största Turkietarrangör med fyra flygdestinationer och 19 olika resmål i programmet.

Trycket på Turkiet är större än någonsin. I sommar ökar antalet resor med 52 procent hos Fritidsresor , vilket gör Turkiet till det största sommarresmålet.

Nästa sommar utökas satsningen på Turkiet med Bodrum som ny flygdestination. Fritidsresor erbjuder därmed som enda arrangör totalt fyra turkiska flygdestinationer: Antalya , Dalaman, Izmir och Bodrum.

I Bodrum erbjuds ett tjugotal hotell på fyra orter, bland annat Blue Star Club Bodrum Imperial, All Inclusive -anläggning med barnklubbar och skandinavisktalande personal.

– All Inclusive-trenden är fortsatt mycket stark, speciellt hos barnfamiljer. Också Bodrum erbjuder flera riktigt bra All Inclusive-alternativ, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

– Bodrum är en levande stad med bra shopping och kul nattliv. De vitkalkade husen och marinan bidrar till den mysiga stämningen.

Direktcharter till Milas/Bodrums flygplats från Stockholm och Köpenhamn med cirka 30 minuters transfer till närmsta hotell.

Resorna finns till försäljning längre fram i höst.

Kontakta Marie Malmros, Fritisresors informationsavdelning, 08-720 7479 eller 070-746 71 96.