Magasinet UT positionerar Dalsland som naturturismdestination

Naturturismen växer både nationellt och globalt – och det är ett faktum som den dalsländska besöksnäringen har tagit fasta på. Inför 2018 kommer därför en ny version av Dalslandsmagasinet, som under det nya namnet UT ska locka besökare till Dalsland.

- Dalsland har stor potential att ta en position inom naturturismen. Därför arbetar vi nu tillsammans under rubriken ”Tillbaka till naturen – Dalsland” i flera spår för att sticka ut, synas i bruset och ytterligare öka intresset för Dalsland, säger Ann-Charlotte Carlsson, marknadschef Turistrådet Västsverige.

Under hösten 2017 har Dalslands Turist AB och Turistrådet Västsverige tillsammans med en av Sveriges mest prisbelönta reklambyråer Forsman & Bodenfors Inhouse arbetat med ett omfattande konceptualiseringsarbete för Dalsland.

- Vi är väldigt nöjda med det nya magasinet. Dalsland har fantastiska möjligheter att ta en tydlig position som naturturismdestination, och då behöver vi renodla vårt budskap mot såväl den inhemska som den internationella marknaden. Med UT får vi en modern och inspirerande produkt som fungerar som ett skyltfönster för allt vi har att erbjuda här, säger Johan Abenius, vd Dalslands Turist AB.

UT kommer inom kort att finnas på Dalslands turistbyråer, hos besöksnäringsföretagen, på strategiska platser i Sverige och nedladdningsbar på Visit Sweden och Dalsland.com hemsidor.  Magasinet finns tillgängligt på svenska, engelska och tyska, och kommer i högre grad än tidigare att spridas internationellt.

Läs UT som PDF här

#tillbakatillnaturen