Pressinbjudan: Turistrådet samlar den västsvenska besöksnäringen

Turistrådet Västsverige anordnar den 16 november 2017 års upplaga av Turistrådsdagen - en inspirations- och nätverksdag för närmare 300 nyckelpersoner inom den västsvenska besöksnäringen. Dagen avslutas med att Turistrådet och Visit Sweden presenterar en glad nyhet kring naturturism. Innan dess får deltagarna också lyssna till en rad inspirerande föredrag från företrädare för bland annat Liseberg, matappen Karma samt en av Sveriges största bloggare, Frida Ramstedt från Trendenser.

— Turistrådet är en sammanhållande länk för besöksnäringen i Västsverige, och med vår Turistrådsdag vill vi skapa en mötesplats där företrädare för såväl företag, kommun och turistorganisationer kan träffas för att både utbyta erfarenheter och få inspiration, säger Fredrik Lindén, vd Turistrådet Västsverige.

Meet the Locals, digital närvaro och influencer-marknadsföring

Vid sidan av de externa inspirationsföreläsarna och den än så länge hemliga naturturism-nyheten kommer även Turistrådet Västsverige att berätta lite kring sina egna satsningar. Ett exempel är Meet the Locals – projektet som under 2017 har genererat mycket positiv uppmärksamhet både i svensk och i internationell media.

— Syftet med Meet the Locals är ett skapa en ny form av turism där den genuina upplevelsen och mötet mellan besökare och lokalbefolkning står i centrum, säger Fredrik Lindén.

Turistrådet Västsverige kommer också att berätta om hur man utvecklat ett verktyg för att hjälpa de västsvenska besöksnäringsföretagen att utvecklas digitalt, samt hur man har en ständigt pågående kommunikation mot valda målgrupper, snarare än tidsbegränsade kampanjer.

Här kan du läsa hela programmet för Turistrådsdagen 2017 inklusive hållpunkter.

Praktisk information

Tid: Torsdagen den 16 november 9.30-15.00

Plats: Stora Teatern, Kungsparken 1, 411 36 Göteborg

Media hälsas välkomna att närvara under hela dagen eller vid delar av programmet.

Vi bjuder på lunch. Meddela gärna därför gärna om du kommer senast den 15 november klockan 13 till johan.wetterberg@vastsverige.com. Om du inte vill äta lunch krävs ingen föranmälan.

Pressinformation

Johan Wetterberg