Turkish Airlines Corporate Club Conference lockar affärsresebranschen till Istanbul

Den 25 - 26 september arrangerar Turkish Airlines konferensen Turkish Airlines Corporate Club Conference tillsammans med partnern Global Business Travel Association (GBTA) på Hilton Bomonti Hotel i Istanbul.

Årets tema är ”Traveler Centricity” och Mehmet İlker Aycı, styrelseordförande i Turkish Airlines, är huvudtalare på konferensen som för samman branschledare och beslutsfattare från hela världen för att diskutera utsikterna för den globala affärsresebranschen. För deltagarna på konferensen finns möjligheten att nätverka med prominenta personer inom branschen, såsom bestsellerförfattaren Ron Kaufman, Universal Air Travel Plans (UATP) vd Ralph Kaiser och flera andra högprofilerade deltagare.

Konferensen är också en chans för deltagarna, både kunder och personer med ledande ställning inom affärsresebranschen, att uppleva Turkish Airlines hemvist Istanbul. Istanbul är en stad som står för allt man kan önska i ett resmål: århundraden av historia, utsökt mat, världskända shoppingstråk och en levande konst- och kulturscen. Den ständigt växande metropolen är också ett viktigt affärs- och finanscentrum.

För att kunna garantera en smidig och trevlig resa erbjuder Turkish Airlines Corporate Club flera fördelar för affärsresenärer. Resenärer i business class har tillgång till gratis internetuppkoppling, flatbeds och högklassigt underhållningsutbud ombord på flygplanet. Business class-resenärer får också tillgång till en rad olika fördelar innan ombordstigning: bland annat ombokningsbara biljetter och en oslagbar business class-lounge, Lounge Istanbul. Den moderna Lounge Istanbul har nyligen utsett till världens bästa business class-lounge. Lounge Istanbul och det breda utbudet av både aktiviteter och tjänster innan ombordstigning gör tiden du tillbringar på flygplatsen till en upplevelse i sig.

Turkish Airlines fortsätter att överträffa förväntningarna med sina tjänster, som i år belönats med ”Best Business Class Onboard Catering”, ”World’s Best Business Class Lounge” och ”Best Business Class Lounge Dining”, enligt Skytrax World Airline Awards.

För mer information, vänligen kontakta:

Turkish Airlines Inc.
Office of Media Relations
General Management Building
34149, Yesilköy-Istanbul
Tel:  +90 (212) 463 63 63 – 11153 / 11173
Fax: +90 (212) 465 20 78
press@thy.com

About Turkish Airlines:

Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines is a 4-star airline today with a fleet of 329 (passenger and cargo) aircraft flying to 300 destinations worldwide with 251 international and 49 domestic. According to the 2017 Skytrax survey, Turkish Airlines, already having a six consecutive years of “Best Airline in Europe” award between 2011-2016, now chosen as the "Best Airline in Southern Europe" for the ninth consecutive times. Having won the "Best Economy Class Onboard Catering" award in 2010, Turkish Airlines also awarded as the World’s "Best Business Class Onboard Catering” in 2013, 2014 and 2016, and 2017. Winning the “World’s Best Business Class Lounge” award in 2015 and 2017, the global carrier also picked up the World’s “Best Business Class Lounge Dining” award for the third consecutive years according to this year’s survey results. More information about Turkish Airlines can be found on its official website www.turkishairlines.com or its social media accounts on Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin, and Instagram

About Star Alliance:

The Star Alliance network was established in 1997 as the first truly global airline alliance to offer worldwide reach, recognition and seamless service to the international traveller. Its acceptance by the market has been recognized by numerous awards, including the Air Transport World Market Leadership Award and Best Airline Alliance by both Business Traveller Magazine and Skytrax. The member airlines are: Adria Airways, Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Avianca Brasil, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Portugal, Turkish Airlines, THAI and United. Overall, the Star Alliance network currently offers more than 18,450 daily flights to 1,300 airports in 190 countries. Further connecting flights are offered by Star Alliance Connecting Partner, Juneyao Airlines.