Turkish Arlines vinner tre utmärkelser i TripAdvisors 2018 Travelers Choice Awards

Report this content

Turkish Airlines, som flyger till fler länder än något annat flygbolag, är mycket glada över att ha blivit erkända som ett av världens bästa flygbolag i 2018 års TripAdvisors Travelers Choice Awards.

TripAdvisor presenterar världens främsta transportföretag baserat på kvantitet och kvalitet av recensioner samt betyg för flygbolag globalt under en tolvmånadersperiod.

I årets ranking har Turkish Airlines uppnått stor framgång genom att vara rankad som bästa flygbolag i tre kategorier: ”Travellers Choice Major Airlines – Europe”, ”Travellers Choice Business Class – Europe” och ”Travelers Choice Economy Class – Europe”.

Dessa utmärkelser visar Turkish Airlines attraktionskraft över de olika kategorierna och produkterna som erbjuds. Alla utmärkelser bygger på recensioner som publicerats under en tolvmånadersperiod och är en återspegling av den kvalitativa tjänst som Turkish Airlines konsekvent erbjuder. Turkish Airlines fick även ett pris för Travellers Choice Major Airlines – Europe år 2017.

”Vi är hedrade att bli erkända som det bästa flygbolaget inom tre kategorier i TripAdvisor´s 2018 Travelers Choice Awards. Det representerar en värdefull uppskattning av vårt engagemang för att alltid leverera på topp. Utöver detta är utmärkelserna också ett bevis på de stora ansträngningar som gjorts inom Turkish Arlines-familjen för att göra våra passagerares flygupplevelse till en minnesvärd resa. Jag skulle vilja tacka våra högt uppskattade passagerare, kollegor och TripAdvisor för att ni gör oss stolta över utmärkelserna” säger Ahmet Olmuştur, Turkish Airlines marknadschef.

”Vi är stolta över att presentera det globala TripAdvisor nätverkets favoritflygbolag och vill rikta strålkastaren på de transportföretag runt om i världen som ger de bästa möjliga flygupplevelserna, däribland Turkish Airlines” säger Bryan Saltzburg, Senior Vice President och General Manager för TripAdvisor Flights. ”Eftersom flygindustrin introducerar nya biljettpriser samt ett bredare utbud av flygningar, så försätter konsumenterna att söka efter de transportföretag som levererar värde och en kvalitativ erfarenhet. Travelers’ Choice Awards för flygbolag utnämner transportföretag som överstiger passagerarförväntningar och får toppbetyg från resenärer. “

Turkish Airlines Inc.
Office of Media Relations
Tel:  +90 (212) 463 63 63 – 11153 / 11173
press@thy.com

About Turkish Airlines:

Established in 1933 with a fleet of five aircraft, Star Alliance member Turkish Airlines has a fleet of 328 (passenger and cargo) aircraft flying to 302 worldwide destinations as 253 international and 49 domestic, in 121 countries. More information about Turkish Airlines can be found on its official website www.turkishairlines.com or its social media accounts on Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, and Instagram.