Ryska marknaderna återhämtar sig – nästan 500 köpare vid auktionen

Vid Turkistuottajat Oyj:s auktion i dag skönjdes återigen positiva tecken på att marknaderna i Ryssland återhämtar sig. Av dagens utbud på 80.000 Saga®-silverrävskinn såldes 91 procent till samma prisnivå som vid föregående auktion. Priset på skinnen av normal kvalitet var 61,96 euro. De största silverrävskinnköparna var Turkiet och Hongkong/Kina som tillverkar plagg för export till Ryssland samt Italien, Korea och Ryssland. Utbudet på 120.000 Saga®-blue frost-rävskinn såldes till 88 procent. Prisnivån steg med sex procent jämfört med nivån vid marsauktionen, och i dag var medelpriset på skinnen av normal kvalitet 43,66 euro. Skinnen såldes till Turkiet, Ryssland och Italien. Nästan 500 köpare från samtliga marknadsområden deltar i auktionen. Handeln fortsätter i morgon fredag då 480.000 Saga®-minkskinn står i tur. I morgon bjuds ut sapphire-, silverblue- och black cross-skinn som hör till de gråa färggrupperna. Tilläggsinformation: Informations- och samhällsansvarsdirektör Päivi Mononen-Mikkilä, tel. 050 5120 322 TURKISTUOTTAJAT OYJ

Om oss

Turkistuottajat Oyj är ett internationellt skinnauktionsbolag vars främsta uppgift är att förmedla pälsskinn vid auktioner. Våra kunder består av både pälsfarmare och andra skinnleverantörer och internationella skinnköpare, förmedlare, tillverkare samt mode- och textilföretag.