Turkistuottajat Oyj:s verkställande direktör byts den 1.9.2009

Turkistuottajat Oyj:s verkställande direktör Pirkko Rantanen-Kervinen fyller 60 år den 18.4.2009. I enlighet med sitt kontrakt har hon möjlighet att gå i pension då. Pirkko Rantanen-Kervinen fortsätter dock som bolagets verkställande direktör fram till slutet av innevarande räkenskapsperiod, d.v.s. till den 31.8.2009. Därefter sköter hon specialuppgifter som anvisas av bolagets styrelse och verkställande direktör fram till slutet av april 2010. Därutöver sköter hon förtroendeuppdrag som överenskoms separat. Pirkko Rantanen-Kervinen har gjort en lång karriär inom bolagets tjänst sedan år 1974 och har fungerat som bolagets verkställande direktör sedan år 1991.

Pertti Fallenius har utnämnts till bolagets nya verkställande direktör från och med den 1.9.2009. Han har tidigare fungerat som marknadsföringsdirektör samt som suppleant för verkställande direktören. Pertti Fallenius har varit i bolagets tjänst sedan år 1985 och har skött olika uppgifter inom marknadsföring och försäljning. Han har fungerat som marknadsföringsdirektör sedan år 1998 samt som suppleant för verkställande direktören sedan år 2003. Därutöver fungerar han som marknadsföringsdirektör för andelslaget Saga Furs of Scandinavia.

Juha Huttunen har utnämnts till suppleant för verkställande direktören från och med den 1.9.2009. Han fortsätter även som bolagets finansierings-, ekonomi- och IT-direktör. Juha Huttunen har varit i bolagets tjänst sedan år 1987 och har skött sina nuvarande uppgifter sedan år 1998. Han fungerar även som bolagets styrelsesekreterare.

Turkistuottajat Oyj

Genom