TV4 satsar på Göteborg och Malmö

TV4 satsar på Göteborg och Malmö I mars lanserar TV4 två nya tjänster på nätet, Allt om Goteborg och Allt om Malmo. I höstas tog TV4 över sajten Allt om Stockholm, som är den mest framgångsrika stadsguiden på internet. Den innehåller information om nöjen, restauranger och evenemang i Stockholm. Nu fortsätter TV4 satsningen på lokal information med uppföljare i Göteborg och Malmö. Precis som i Stockholm kommer de två nya sajterna att komplettera TV4:s lokala sändningar. Vid sidan av det redaktionella innehållet har de tre storstadssajterna avancerade sökfunktioner, kartor och bokningstjänster. Sökmotorn bygger på en programlicens från City Search, som TV4 tecknat avtal med för hela Sverige. City Searchs system finns bakom ett 50-tal stadsguider över hela världen, med huvudinriktning på de största städerna i USA. - Det här är en satsning på storstäderna, säger Peter Göthe, styrelseordförande i Allt om Stockholm. Vi kompletterar våra lokala tv- sändningar med information och tjänster på nätet. Nu tar vi våra erfarenheter från Stockholm och satsar på Göteborg och Malmö. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01370/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/13/20010213BIT01370/bit0002.pdf