TV4 startar nytt interaktivt bolag

TV4 startar nytt interaktivt bolag TV4 startar ett nytt bolag, TV4 Interaktiv. TV4 Interaktiv blir ett sälj- och utvecklingsbolag för nya medier. Vd för det nya bolaget blir Otto Sjöberg. Sjöberg rekryterades i höstas från Aftonbladet, där han de senaste åren varit chef för Aftonbladet Nya Medier. - TV4 Interaktiv ska skapa nyttotjänster och interaktivitet för tittare och kunder, både i tv-rutan, på internet och via andra distributionskanaler, säger TV4:s vd Thorbjörn Larsson. Basen i det nya bolaget blir TV4 Text-TV och TV4.se, som slås samman. Vice vd och platschef i Göteborg blir TV4 Text-TV:s vd Ann Fermén Sandquist. - TV4 Text-TV är ett lönsamt och framgångsrikt. Text-tv:n har lärt svenska folket att tv:n kan vara interaktiv. Nyheter, information och underhållning när du själv vill ha det. Internet har mycket att lära av text-tv:s sätt att arbeta och sälja, säger Thorbjörn Larsson. - Styrkan för TV4 Interaktiv är den unika kombinationen av olika distributionskanaler. Dels Sveriges största tv-kanal och 16 lokala stationer, dels kombinationen av text-tv:s miljonpublik och internets djup och interaktiva möjligheter, säger Otto Sjöberg. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00730/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/20/20000120BIT00730/bit0002.pdf