Twentyfourseven etablerar kontor i Tallinn, Estland.

Report this content

Det nordiska resurshuset Twentyfourseven har öppnat ännu ett nytt kontor, denna gång i Tallinn. Twentyfourseven har under det senaste året öppnat tre nya kontor, först expanderade man till de nordiska länderna Norge och Danmark och nu till Estland. I Finland har man haft kontor i tre år.

Twentyfourseven har redan ett antal stora kunder i de Baltiska länderna som hyr inspelnings- och post produktion teknik för större TV produktioner. Kunder och produktioner inkluderar bl.a. Ruut TV (Baren, Survivor) och AllFilm ("Laulurahvas - Singing people" documentary). Twentyfoursevens representations kontor i Tallinn drivs av Baltiska Koordinator Räni Meister. Huvudansvarig för etableringen är Arto Juselius, Landchef för Twentyfourseven Oy i Finland. ”Vi har haft några väldigt framgångsrika affärer i Estland under de senaste åren” säger Arto Juselius, landschef för Twentyfourseven i Finland. ”Vi ser att vi måste vara fysiskt nära våra kunder, ftersom den Baltiska TV produktionsbranschen blomstrar och fler program produceras lokalt, så är det helt naturligt och i linje med våra expansionsplaner, att vi nu etablerar kontor här i Tallinn. Vi för även vissa intressanta förhandlingar med nya lokala kunder i Litauen och Lettland, angående produktioner i respektive land” Peter Lundgren, koncernchef för samtliga nordiska Twentyfourseven bolag, kommenterar den Baltiska etableringen: ”Twentyfourseven är en snabbväxande och flexibel koncern som utvecklas och expanderar tillsammans med våra kunders och marknadens behov. De Baltiska länderna har visat sig vara en både lönsam och vinstgivande marknad och vi är mycket stolta över att vara representerade där idag.” Det nya Twentyfourseven kontoret är beläget på Raua 20, cirka 2 minuters promenadavstånd från ETVs huvudkontor.