Nedräkningen startar: Pär Lager gästar Umeågalans första nätverksträff

I dag startar nedräkningen till Umeågalan. Detta i och med att arrangörsgruppen bjuder in till den första av totalt fem nätverksträffar i år. På programmet står bland annat en inspirationsföreläsning med Pär Lager och senaste nytt inför galan.

– Umeågalan är mer än bara ett event i november, förklarar Peter Juneblad, ordförande i Umeågalans arrangörsgrupp.

Umeågalan, mer än bara ett event i november. Fotograf: Andreas Nilsson

Umeågalan arrangeras torsdag den 8 november. Det är en viktig dag för Umeås näringsliv, men galan kretsar inte bara kring just denna dag.

– Vi arrangerar flera nätverksträffar under året. Vi ser träffarna som möjligheter för Umeås näringsliv att samlas och engagera sig tillsammans, säger Peter Juneblad.

Nätverksträffarna riktar sig till Umeågalans arrangörsorganisationer och partners från Umeås

näringsliv. Dagens träff hålls på Nolia och bland programpunkterna ryms bland annat en föreläsning med Pär Lager. Han sitter i flera styrelser och är vd och koncernchef för en av Sveriges och Norges ledande utbildningskoncerner. Tidigare var Pär Lager vd för reklam- och kommunikationsskolan Berghs School Of Communication och han har också en bakgrund som chef för affärsutveckling i börsbolaget Sifo Group.

– I sina föreläsningar brukar Pär betona värdet av att använda omvärldsanalys och kommunikation som verktyg för att skapa hållbara och innovativa organisationer. Jag tror att det kan inspirera många, säger Peter Juneblad, som också kommer att berätta lite grann om tankarna inför höstens gala.

– En hel del kommer att kretsa kring tid, så mycket törs jag avslöja.

Biljetterna till galan släpps den 27 september klockan 08.00. Intresset är vanligtvis stort, så för den som är intresserad kan det vara klokt att ringa in det datumet i kalendern.

FÖR MER INFORMATION

Peter Juneblad

Ordförande Umeågalans arrangörsgrupp

peter.juneblad@umea.se

LÄS MER OM UMEÅGALAN

www.umeagalan.se

www.facebook.com/Umeagalan

Umeågalan är en mötesplats för entreprenörer, företagare och företag – och för de som skapar förutsättningar för ett starkt näringsliv. Här samlas, inspireras och hyllas de som tänker nytt, har drivkraft och ser möjligheter istället för hinder.

Taggar:

Om oss

Snabbfakta

Den 24 maj startar den officiella nedräkningen till Umeågalan 2018. Detta i och med att arrangörsgruppen bjuder in till den första av totalt fem nätverksträffar i år. På programmet står bland annat en inspirationsföreläsning med Pär Lager och senaste nytt inför galan.

Umeågalan är mer än bara ett event i november.
Peter Juneblad, ordförande i Umeågalans arrangörsgrupp