Rekryterar ny Head of Sales & Marketing

Umida Group AB (publ) har utsett Filip Lundquist till ny Head of Sales & Marketing, med uppdraget att utveckla och stärka bolagets varumärkesportfölj i syfte att skapa lönsam tillväxt för Umida Group. Filip Lundquist tillträder den 26 januari och har en bakgrund från liknande roller på Treasury Wine Estates och L'Oréal.

Filip Lundquist har en mastersexamen i ekonomi från Uppsala Universitet samt är utbildad sommelier från Restaurangakademin och WSET. Filip Lundquist kommer närmast från en roll som Business Development Manager & Customer Marketing Manager Nordics på Treasury Wine Estates, och dessförinnan arbetade han som Key Account Manager för ICA på L'Oréal.

"Jag är mycket nöjd med att vi lyckats knyta Filip Lundquist till oss som ansvarig för hela Umidas varumärkesportfölj, när det gäller försäljning och kundbearbetning för samtliga marknader och säljkanaler. Filips bakgrund och tidigare resultat talar sitt tydliga språk när det gäller vad vi på Umida kan förvänta oss i ytterligare höjt tempo och kvalitet i vår varumärkes- och konceptutveckling samt marknadsbearbetning." säger Katarina Nielsen, VD för Umida Group AB (publ).

Filip Lundquist kommer att ansvara för försäljning och kundbearbetning både på den svenska marknaden och på internationella marknader samt för samtliga säljkanaler. En viktig uppgift är att vidareutveckla Umidas strategiska säljsamarbeten med Solera Beverage Group och Conaxess Trade, men också att identifiera och etablera nya partnersamarbeten.

I uppdraget ingår att stärka och utveckla Umidas befintliga varumärken, men även att utveckla nya varumärken och produkter i linje med konsument- och kundbehov. En viktig målsättning är att genom innovation, i form nya produkter, smaker, förpackningar och varumärken, skapa en tydlig och konkurrenskraftig produktportfölj.

"Det känns väldigt spännande att starta 2018 tillsammans med Katarina och övriga teamet på Umida. Med Umidas tydliga strategi och starka produktportfölj som utgångspunkt skall det bli roligt att få bidra till nya affärer och ökad tillväxt. Jag har alltid haft höga målsättningar och förväntningar på mig själv och Umidas höga ambitioner för de kommande åren är en utmaning som passar tävlingsmänniskan i mig." säger Filip Lundquist, tillträdande Head of Sales & Marketing på Umida Group AB (publ).

Katarina Nielsen, VD, Umida Group AB (publ.), Telefon: +46 (0)70 759 08 90