Pressinbjudan: Möt framtiden på Stockholmsmässan– snart avgörs SM i Ung Företagsamhet

Välkommen att träffa Sveriges främsta unga entreprenörer visa upp sina företagsidéer, sälja sina produkter och tävla om SM-guld på Stockholmsmässan i Älvsjö den 16-17 maj.

Den 16-17 maj avgörs SM i Ung Företagsamhet. Under dagarna kommer hundratals UF-företag från hela landet att ställa ut och sälja sina produkter. På mässan tävlar eleverna i flera olika tävlingar.

Media är välkomna att delta vid jurypresentationerna för finalisterna till kategorin Årets tillväxtföretag. Ni hittar tiderna här: https://ungforetagsamhet.se/sm2018/allt-dig-som-ska-stalla-ut-pa-sm.

Onsdagen den 16 maj 2018 kl 17.00 inbjuds media till invigningen av SM i Ung Företagsamhet kl 17.00 i Victoriahallen. Då delas priset ut för Bästa årsredovisning, Årets tillväxtföretag, Årets affärsplan, stipendiet Från UF till AB samt Svenska Dagbladets Årets Affärsbragd 2018.
Kl 18.30 öppnar mässan i A-hallen på Stockholmsmässan med cirka 800 UF-företagare från hela landet. Mässan stänger kl 21.00.

Torsdagen den 17 maj är mässan öppen för allmänheten mellan kl 9.00 och 15.00. På kvällen koras bland annat vinnaren till Årets bästa UF-företag 2018. Det företaget ska sedan representera Sverige vid JA Europe Company of the Year Competition i Serbiens huvudstad Belgrad. Evenemanget under kvällen livesänds på Facebook @ufsverige. Pressmeddelande om vinnare kommer ut samma kväll.

Välkommen till SM i Ung Företagsamhet
Onsdag 16 maj 18.30 – 21.00
Torsdag 17 maj 9.00 – 15:00

Plats: Stockholmsmässan i Älvsjö

För ytterligare information:
All information om SM i Ung Företagsamhet finns på https://ungforetagsamhet.se/sm2018.
Hela evenemanget livesänds på Facebook @ufsverige.

För mer information, vänligen kontakta:
Cecilia Nykvist, vd på Ung Företagsamhet i Sverige
Tel: 08-783 80 88, e-post: cecilia.nykvist@ungforetagsamhet.se

För ackreditering, vänligen kontakta:
Susanna Mörner, kommunikationsansvarig på Ung Företagsamhet i Sverige
Tel: 072-712 98 42, e-post: susanna.morner@ungforetagsamhet.se

Ung Företagsamhet är en politiskt obunden, ideell organisation som utbildar i entreprenörskap och företagande i grundskolan och på gymnasiet.Vi erbjuder lärare utbildning och vägledning. Eleverna utvecklar sin kreativitet, företagsamhet och kunskap om företagande, genom en kombination av praktik och teori. Vi driver även nätverket UF-alumni. Vi har 24 regionkontor, ett nationellt kansli och ca 100 anställda i hela landet. Läs mer om oss.